Mitt nyår 2010

Hejsan hejsan , då har vi rullat in på det nya året med ett par dagar :)

 

Nyår är väl en högtid som jag tycker är rättså överskattad... alltid så mycket förväntningar men så brukar det liksom bara kännas som vilken vanlig fredag eller lördag som helst . Nyårsafton nu blev ungefär så men det var riktigt roligt att komma bort en sväng och för en gång skull ha det planerat i förväg vad man skulle göra . Amanda och jag möttes upp i Jönköping och hoppade på bussen mot Götet där . På bussen hade vi kul och satt o flummade & pratade o mös hela vägen så det gick snabbt . Sen kom vi fram till Huhtimo och lägenheten som var endast 2 min från Avenyn... hade inte bangat o haft den lägenheten direkt ! d; Sen begav vi oss till Avenyn igen för o leta efter nånstans där vi kunde äta middag lite senare.. men nästan allt var ju fullbokat redan och det hade ju inte vi tänkt på innan riktigt . Men vi fick bord bokat på Bryggeriet iaf som det hette . Så vi gick hem till Nina igen och började göra oss iordning och dricka lite gott och ha det trevligt :) Sen gick vi till restaurangen vid 18 tiden tror jag det va och satt där och åt fin tvårättersmiddag och hade jättetrevligt :) Mys ! Sen traskade vi hem igen och fortsatte festandet . Kom oxå två goa tjejer , Hanna & Alex , som Amanda kände som joinade oss på festen . Kul ! Sen blev klockan mer och mer och det va dags o bege sig ut . Eftersom jag var den enda i sällskapet som hade åldern inne kom vi typ inte in någonstans ;) Men hamnade tillslut på Sticky Fingers där det va helt okej... vi små-åt lite nyårsbuffe'-plock och firade in 12-slaget hehe . Sen träffade vi vänner från Småland därinne som kvällen fortsatte tillsammans med :D Fanns bara en liten grej som fattades under kvällen och det gjorde mig lite besviken.... men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge I guess ;)

 

Dagen efter kände vi att det vore rätt gott o dra hem rättså skapligt så vi bokade en buss hem vid 14 snåret . Gick ner till Centralen och kollade på lustigt folk samtidigt som vi åt frukost ;P På bussen hem vilade vi lite i varsit hörn och snackade skit . Sen fick jag skjuss till Nässjö där jag och min fina Mandy skiljdes åt ;(  Det bästa med nyåret var iaf att jag fick vara med min fina vän ! :) Sen åkte jag hem och dog i soffan :) Kändes inte som lördag alls och jag somnade tidigt !

 

Dagen efter sov jag ut skönt och hade en lugn dag . Men till kvällen var jag rastlös så åkte in till Jane som ville kolla film . Blev 3 filmer från Hemmakväll: Inception , Knight and day och New York I love you , eller nåt sånt vad den nu hette . Iallafall så var de 2 första faktiskt mycket bra tycker jag =) Men den 3:e kan gå och hänga sig . SE DEN INTE , även att Bradley Cooper och Orlando Bloom är med så är den bara skit :D För dem e iofs bara med typ 15 min var .  Men iaf , det var en uppskattad och mysig filmkväll med en go vän :) Och sen dess har det inte hänt mycket alls... bara tatt det lugnt . Men imon så blir det iaf onsdagsmys med Nina och det är nästan bäst i hela världen :) Längtar . Och på torsdag är det kalas i S-fors för Wille & Tess... åååååh , vad det ska bli underbart ! Sen far jag vidare till destination secret och myser vidare haha....... fint ! Och på fredagen hittar vi nog på nåt mysigt o sen får vi se vad som händer resten av helgen.. om det kanske blir fest av nåt slag på fredagen . Söndag är det iallefall jobb på schemat !

 

Over'n'out .

Puss Janni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0