Filipstad

Hola !

 

Då har man haft ett par riktigt lyckade dagar på sistone :)

Onsdagen blev det ingen fika med Robin men fick träffa honom på torsdagen istället på Adelöv , wiiee . Lyckat , så jag hade några att gå runt med istället för mamma som ska stanna överallt haha . Fick äntligen handlat min fina fina bubblegumrosa klocka , så nöjd är jag :) Och en Heidi Klum pekar finger tischa ;) Trevlig dag . Gick runt med brorsan lite med , sen blev det lite fika vi hade med oss med innan vi drog hem .

 

Fredagen blev det shopping i Jkpg och fixa lite ärenden . Nya höststövlar inköptes . Intervjun gick bra :) Sen köttbullar på IKEA och ivägskjussad till Emma . Roadtrippen kickade igång och jag satt vid ratten . Efter nästan 4 timmar var vi framme i Värmland . 2 nätter i en liten tivolivagn med min bästa Emma haha , tokig helg innehållandes det mesta.. bl.a gratis karusellåkning.. körde radiobilarna i en halvtimme.. jääklar vilka blåmärken jag har :P Gick även spökvandring runt Filipstads kyrka på lördagskvisten kl 01.. mobbat . Och massa tokigt . Kul kul ! Toppenväder med massa sol på dagarna med , även om det var rätt SVINkallt på kvällarna . Mössa och vantar åkte på haah ;) Marknaden var jättemysig att gå på med . Köpte världens snyggaste weekendbag jag & Emma.. den kommer göra nytta framöver ! :) Och mina älskade örhängen som jag sprang på och blev överlycklig för.. hade tänkt beställa dem från Internet ju.. wiee ! Måste förövrigt tillägga att det va ett jääkla tjöt på värmlänningarna förövrigt haha ;)

 

Nu vilar vi upp oss i veckan oså blir det lite jobb till helgen :D Fint ! Umgåtts lite med syster både måndag och tisdag . Först var hon här och igår va mamma o jag ute hos henne hela kvällen , supermysigt ! Gullebarnen....

 

Nu har jag 3 pers i Norge som jag måste hälsa på , eller ja ett par till kanske tillome.. och jag vill dra nuuuuuu :D

Nu är jag glad , väntar på Idol & myskvällsmat ..

Tjosilosan

 



Kommentarer
Postat av: fia.

hej jannike!



du får ursäkta att jag har dröjt med svaret, har fullt upp men nu insåg jag att det vore oförskämt att låta dig vänta längre.



jättekul att du kommer tillbaka till min blogg, vad glad jag blir!



klart du ska till oslo, det är helt uberkul på många vis! jag bodde där i 8 månader 2009 och 1 månad i somras. jag fick provjobb i en bar redan först dagen, valde att tacka nej för fick 3 andra erbjudanden om heltidstjänster. valde tillslut en kaffebar i sandvika storsentra där jag jobbade arselet av mig.



det var inte det minsta svårt då, nu under det senaste året när jag flyttade därifrån har det bara exploderat och blivit jättepoppis så det finns svenskar överallt. jag är inte säker på hur det är med jobb för tillfället men svenskar och snygga tjejer har i regel lätt att få jobb, mestadels cafe, butiksjobb. killarna brukar hamna på lager och få snuskigt bra betalt. då krävs truckkort som ofta företaget kan ordna.



helt grejen med att åka till oslo är just att slava på jobbet i veckorna, festa sönder sig på helgerna, avlida med vänner och god mat på söndagarna och börja om på måndagarna samtidigt som pengarna växer på sparkontot. de allra flesta lever i kollektiv, många lever på ris och nudlar för att spara pengar, festar på yatzi som är världens köttmarknad om man vill ragga (jag träffade min pojkvän/sambo där, ops)

och alla har ett mål med att vara där, de vill därifrån oftast ut och resa. ingen bygger ett liv där så därför klämmer man ihop sig i kollektiv och lever livet för att man vet att det är tillfälligt.



som sagt, det är sjukt roligt att uppleva en period i livet :) kör hårt!



jag utbildade mig genom the academy till träningskonsult och personlig tränare, också något jag som absolut rekomenderar om du har tankar i de banorna.



har du fler frågor är det bara att skicka hit dem, hoppas du stod ut väntan :)



lycka till!



kram fia



www.dumfiia.blogg.se

2010-09-09 @ 22:25:27
URL: http://dumfiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0