Halloweenpartaj och mitt Eksjö

Hejsan hejsan .

 

Denhär veckan har varit ganska så tråkig . Saker jag skulle gjort har blivit inställda pga. all denna snö vi har plus att jag nu gått och blivit lite sjuk :S Halsen svider som bara den och har ont och är öm i hela kroppen . Började igår och lite i förrgår . Så nu vilar och vilar jag . Gräver ner mig i sängen med Macbooken där serier och Msn får underhålla mig ;) Är vaken halva nätterna haha . Det var ungefär 4 år sen jag var sjuk också så egentligen ska jag verkligen inte klaga , min tur nu ! Jag har vart lyckligt lottad , verkligen .

 

Men nu måste jag berätta lite om helgen för att vara lite positiv :) Vi drog aldrig till Växjö i fredags som det var planerat . Pappa fick lite jobbuppdrag så vi skulle åka med nåt uppåt Trollhättan istället . Så det fick bli så . Och det var ju bara bra det för där nånstans fanns ett stooooort shoppingcenter som hade allt man kunde önska sig och där spenderade vi en heldag :) En nöjd Jannike ! Som kom hem med nya partyskor , "päls"halsduk , örhängen , hårband , kofta och lite sådant . Hihi . En bra dag !

Lördagen sov jag ut lite grann , och Wille & Tess kom på besök en sväng . Men hann inte umgås så mycket för snart skulle jag börja fixa iordning mig till den goda feen ju :) Min snälla pappa skjussade sen in mig till Lisa där det vankades Halloweenparty och inflyttningsfest... väldigt lyckad sådan... vi var väl en 9 glada sköna tjejer eller nåt sånt :P Tack tack alla ! Sen gick det visst en bil till Eksjö så vi hoppade med den ;) Precis som vi ville . Så himla bra ordnade det sig . Vi sprang in på Statt och hade en helkul kväll och träffade massa folk . Och efterfest med de bästa varade hela morgonen :) Så jag somnade 06:40 och vaknade 2 timmar senare och då var det dags att gå upp och jobba haha ! Eller ja , först och främst ta bussen till Nässjö med Angelica och käka en supergod frukost på Elsies ;) Träffade min gamla chef där som jag inte sett på typ 2 år haha.. trevligt alltså ;D Sen blev jag inskjussad till Jönnet för lite Cultural Care jobb.. intervjuade 6 st nervösa blivande AuPairer o sen va det färdigt ;) Hem och dö en stund haha , lyckats med att hålla mig förvånansvärt pigg under hela dagen . Men sen tog jag bilen till NÖ för att hänga lite med bästaste Frida och ha en riktig tjötkväll med godis från Hemmakväll ;) Huuuur nice ?

En händelserik helg !

 

Så sen har veckan bara varit lugn och nu hägras den av sjukdom . Det enda jag hann med var en sväng en kväll till min moster & kusin på lite mys.. och att jobba kväll igår med lite alvedon som sällskap.. annars nu är det bara kurering som gäller . Gaah , och så är det fredag imon... bara till o hålla alla tummar för att man piggnar till nångång i helgen... finns så mycket som jag hade velat göra ;)

Till exempel ett besök till Uddevalla ! ;) Hahaha . Sug på den du! Älskar mina hemlisar .

 

P.S . Jag får tydligen inte dra till Oslo för vissa förrens efter jul , min födelsedag , nyår och allt det . Bäst att va snäll och lyssna på dem ;) Men sen kööör vi . Nytt år - och ny start ! :)

 

Puss och hej

JANNI

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0