San Francisco trip

Nu har Lara klagat på mig att jag är för dålig på uppdatering så slänger in ett inlägg för att glädja henne (: Som vanligt har det hunnit hända en hel del grejer . Mest av allt underbara saker eftersom jag nu är FRI .

 

Sista dagen på jobbet var helt okej.. kändes ganska så overkligt . Har redan varit ledig i 10 dagar nu och det känns ännu konstigare . Så gudomligt skönt är det =) Fick ett väldigt fint halsband och ett par örhängen av min värdmamma innan jag lämnade huset på kvällen som jag blev glad för . Startade ledigheten med ett par dagar hos Ture . Sen har jag varit hos Lara en hel del med . Det är mysigt . Vi har mest stekt vid poolen och fått en del färg faktiskt . De andra tjejerna har med hälsat på en del =)

I lördags ville min värdfamilj träffa mig en sista gång och bjöd mig på middag på Black Angus.. även Sandy & barnen var med och det var trevligt ! Var lite sorgligt att säga hejdå :( Min värdpappa skjussade "hem" mig sen och han hade skrivit ett jättebra "letter of recommendation" till mig.. blev lite rörd närapå.. en massa pengar låg i kuvertet också . Han är verkligen den snällaste :) Senare drog jag , Lara , Frida och några av pojkarna på en sen bio som började 22:30 tiden så det blev seeeent.. Shrek 4 såg vi och den va la OK .

 

Söndagen va det dags för en liten roadtrip med tjejligan - blev först frulle uppe i Redondo beach , på fiket där the OC spelades in.. lite ballt sådär :D Man kände igen sig överallt . Bilade vidare och såg Newport och Laguna beach också.. najs !

 

Måndagen var det dags för mig att dra till San Francisco på min spontana lilla trip all alone haha . Ture skjussade mig till flygplatsen på morgonen och vi hade jättegod tid på oss.. Starbuckade och så.. ändå lyckades jag MISSA FLYGET . HAHAHA !! Uups . Men det va la inga problem med det , bara att hoppa på nästa ;) I San Fran hade jag mycket trevligt , ville verkligen se den stan innan jag drar hem till Sverige igen så varför inte ta chansen ? Kände att jag skulle ångra mig duktigt mycket kanske resten av livet om jag inte åkte haha . Träffa lite folk , tog massa kort , strosade runt på Union square , kollade utsikt från en hotellhiss i glas , shoppade , käkade , Hard Rock Café , åkte spårvagn , såg Pier 39 , drack varm choklad från Ghiradelli square , såg Alcatraz och Golden Gate bron m.m.m. Var bara där 2 nätter måndag-onsdag men tyckte jag hann med allt det jag ville :) Tisdagen var dock världens pissväder men bara o ta det .

 

Lara hämtade mig på flygplatsen sent igårkväll när jag kommit hem.. så snällt ! Så kollade vi lite OC när vi kom hem . Idag gick vi på bio och såg "Sex and the city 2" på förmiddagen.. en jäkla stor popcorn o Coca Cola på det . Sjukt nice !!!! Sen har jag bara varit slö hela dagen och timmarna bara försvann någonstans !

 

Imorgon är det fredag och helgen är på G :) Lara & jag ska la köra lite Ocean Beach , Sunset cliffs o grejer imon är det tänkt . Sen drar jag la vidare lite imorgon bortåt pojkarna och kanske blir litelite fest hörde jag nåt om nånstans men hos vem det var är jag inte säker på :P

 

Hepåre´

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0