Re-united :)

Chenna .

 

Då har man varit hemma en hel vecka och lite till redan . Känns väldigt overkligt hur snabbt man vänjer sig vid sitt "nygamla" liv igen haha . Då man bor i en liten småstad där det mesta verkar vara sig likt sedan ett år tillbaka och då det inte verkar hänt överdrivet mycket känns det nästan som att USA bara var en vacker dröm och som att dendär dagen i Maj år 2009 när jag lämnade Sverige lika gärna kunde varit förra veckan . Svårt att förklara . Men jag lever på mina minnen ;) Men måste säga att jag saknar Kalifornien oerhört mycket ! Förra veckan var det ingen tur med vädret här hemma direkt heller och det regnade och regnade var dag och ville inte sluta . Och så finns det INGET att göra här . Men jag skulle ju iallafall träffa lite vänner och så så tiden fördrevs trots allt .

 

Träffade Carro en dag och tog en lunchsallad + massa lösgodis från Hemmakväll efter det och tjötade... sen även en sväng till Nina och myste och sen till min moster & kusinerna äntligen med :) En annan dag var det Amandas tur och det var toppen att träffa henne igen ! Blev fika på Thimons o massa prat om allt från himmel till jord :) Helgen har också den varit lyckad.. Nina & jag myste hemma hos mig på fredagkvällen med massa gottigt och på lördagen blev det lite kalas hos syster & Mårten innan jag fick träffa bästaste Emman min & Angelica och vi korkade upp för fest ! Skönaste flickorna :D Saknat er så ! Ganska galet blev det och utgång på det med , haha ! Jisses . Tack tjejer !

 

Söndagen blev det lite käk på Coco thai (det lilla jag kunde få ner) och då kom jag på ännu mer att jag saknade USA . Där alla är så himla trevliga vart man än sätter sin fot och att service är A och O verkligen . Men här betalar man 20 spänn för en liten pepsi och 6 kr för vanligt vatten ? Vad fan hände med fri påfyllning varannan kvart haha ? Stackars Angelica som va lite extra törstig på Pepsi hade en nota på typ 170 spänn o betala , jisses .

 

Senare på söndagen när man var körduglig tog jag min fina Volvo hem igen haha ;) Underbart att bara slöa hemma resten av dagen och Skypa en massa ^^ Föresten är jag så himla glad att jag har en bil nu och jag lär ju ha världens bästa pappa som fixat den till mig bara för att jag ska ha något att köra på nu när jag kommit hem . Min nya fina mobil som jag är himla nöjd med har han också fixat minsann . Ja , han skämmer bort mig , jag vet !!! Men har man världens finaste föräldrar så har man :)

 

Händer kanske en del spännande saker i veckan , mer om det senare :) Och hoppas att en liten resa till slutet av veckan/helgen kan bli av med , vore underbart...

Och även en massa kul som händer i sommar faktiskt , en hel del planer ! Men jag är otroligt trött på denhär staden, inget kvar här att hämta, så ska bli riktigt spännande att kanske få flytta till slutet av Augusti... Awesome !!! Yankaline mot nya äventyr !

 

Förövrigt , 2 veckor till midsommar och Halmstad vilket kommer bli väldigt kul tror jag !

 

Promenix med Ottilia strax :)

Pussen

 

Haha , ja så såg det ut i lördags på ett ungefär ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0