Sverige

Hej hej hej .

 

Back in Sweden :)

Efter den läääängstaste evighetsresan någonsin ! Redan innan jag mellanlandat i Chicago satt jag och tänkte "är vi inte framme snart , är vi inte framme snart !?" och hade svårt att sitta still..

Efter väldigt många långa timmar då jag var väldigt uttråkad och sömnlös och efter väntande på flygplatser så landade vi äntligen på Landvetter och jag ryste till i hela kroppen och kunde inte sluta le . Skyndade ut och ställde mig o väntade på bagaget vilket kom snabbt och jag småsprang iväg med alla dessa väskor för att hitta mamma o pappa och DÄR STOD DEM plötsligt . Slängde grejerna ifrån mig och omfamnade dem i bamsekramar samtidigt som jag började gråta av lycka . En känsla som jag aldrig lär glömma :) Och när vi kom ut märkte jag också att sommaren kommit till Sverige vilket kändes underbart ! Allt var så fint och grönt och solen sken .

 

Sen när vi kom hem och hade parkerat tyckte jag att jag såg en randig tröja swischa förbi genom altanfönstret därinne och då sprang jag in... hittade syster med familj därinne och Marren :) Då blev jag superglad ! Barnen , Wille & Tess hade vuxit så mycket och var så söta !!! Vi fikade och pratade och jag gick och kollade runt i huset som mamma varit så gullig att ha städat och gjort allt supermysigt så jag skulle känna mig välkomnad hem och det gjorde jag verkligen .. var såååå skönt !!

 

Hade varit uppe i 30 timmar då , men kände mig konstigt nog inte speciellt trött ändå.. va nog för uppspelt ;) Va ju tvungen o snacka lite med mina kära i SD innan jag gick o sov med förståss . Men sov gott i min egen säng gjorde jag , verkligen .

 

Dagen efter blev det mer kalasigt , för då kom alla igen och även min bror :) Vi hade mys på utealtanen i solskenet och åt smörgåstårta , loveli ! Senare drog Marren & jag o hämtade Nina & Clara med min wruuumwruum Volvo som papi köpt till mig ;) Åkte till Jane som hade fixat fest för mig . Var jättetrevligt ! Eftersom jag var trött fortfarande och även förkyld så blev det att köra den kvällen och vänta med festande till en annan gång .

 

Söndagen drog jag till A6 med päronen och inhandlade mig en ny mobil eftersom min gamla blev stulen i Miami .. men nu är jag nöjd igen... och samma nummer som förut har jag fortfarande . Blev köttbullar på IKEA med hihi ;) Sen på kvällen ringde min kusin Mathilda .. hon & hennes pojkvän hade låst in bilnyckarna i bilen och kom inte hem från en badplats de var på så då åkte jag och hämtade dem och fick träffa henne på köpet . Sen blev det ett långt telefonsamtal med Emman min :)

 

 

Idag hade mamma tagit ledigt från jobbet för att kunna umgås med mig :) Gulle . Vi åkte ut till syrran och har varit där mestadels under dagen.. jättemysigt.. ikväll blev det varma mackor och te .

 

Imorgon träffa Carro , Onsdag Emma , Torsdag Amanda , Fredag Nina ? Haha.. mkt att stå i . Och lördag blir det lite fest med bl.a Emma & Angelica hoppas vi på :)

 

Vågen visar -7 kg sedan för ett år sedan.. ofta man går ner i vikt när man kommer till staterna haha ? Men nu får jag äta god mat igen ;)

 

Pusspuss

 


Kommentarer
Postat av: Lára

jaaa fortsätt fortsätt! skönt att vara hemma :)

2010-06-09 @ 16:07:00
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0