Sommar, sommar, sommaar

Det är grönt & skönt , solen skiner och jag gillar´t.. det är ljust ute till 23 tiden på kvällarna och få saker slår den svenska sommaren när den väl visar sig :)

 

Måndag igen ! Dags för en uppdatering om förra veckan , vilken var en riktig toppen vecka!

Veckan startades med en promenad med Ottilia, vi tog Lyckerundan och den brukar ta lite mindre än en timma.. men vi hade så fullt upp med att prata så jag skojjar inte att det kändes som 5 minuter , reagerade inte ens på att vi hade gått hela rundan haha . Jättekul att träffa henne ! Ottilia & Dennis gifter sig i Augusti också och det ska bli riktigt kul att gå på deras bröllop :)

 

Tisdagen lyckades nog Nina väcka mig o få upp mig ur sängen som vanligt hahaha , tur jag har dig ! Blev Lyckerundan igen såklart ! Senare på kvällen åkte mami och jag till Tenhult och handlade lite mys . Mamma bjöd på glass och vi åkte till sjön därborta och avnjöt den . Sen lite svenskt godis på kvällen som var efterlängtat !

 

Onsdagen var vädret hur stek du vill , så jag satt ute på altanen i några timmar och hade det hur bra som helst.. läste tidning och drack cola och bara njöt . Sen följde jag med kusinen Mathilda & hennes kompis och cyklade upp till Klappabadet . Var så himla härligt däruppe och cykelturen gick lätt som en plätt . Var bara Sandra som var modig nog att hoppa i det kalla vattnen men det var fint att sitta ute på bryggan och bara njuta och prata och tänka på alla minnen från när man var yngre och hängde däruppe hela tiden :)

 

Torsdagen var så skön ! Skypesnack som gjorde mig glad som vanligt först :) Sen tog jag bilen in till stan . Träffade Emman min och vi tog en brunch på Elsies . Träffade mina gamla kollegor ;) Så gott va det att sätta sig på uteserveringen i solen med min vän . Sen drog vi en runda i affärer med och jag handlade äntligen nya mjukisbyxor och lite annat bra också . Sen var Emma tvungen att åka hem och då kom Jane ner till stan istället och vi hängde resten av dagen . Köpte jordgubbar och satte oss på uteserveringen på Akropolis där hon jobbar , där fick vi dem serverade till glass & chokladsås och en iskall cola . Vi fastnade där i 4 timmar och hade det helt underbart i solen . Lite cider och pommes med tzatsiki på det med . Och lite folk som joinade oss blev det också , haha ! Efteråt gick vi över till Hemmakväll och fyllde en påse och hyrde film som vi kollade på hemma hos henne sen.. mysigt :)

 

Fredagen var väldigt väldigt lugn faktiskt . Blev promenad med Nina igen under dagen och sen umgicks jag med mamma o pappa och det blev massa jordgubbar till kvällsmat =)

 

Lördagen började med regn , men drog ut med mitt paraply på min dagliga runda ändå . Kom in igen , duschade och började sen att kolla på Victorias & Daniels bröllop med mamma , sen kom brorsan med . Sen gjorde jag i ordning mig lite , blev inskjussad till Jane och tog ett par cider . 8 flickor blev vi hos henne tillslut och det var verkligen trevligt och blev en hellyckad kväll , bästa på länge ! Drog ner till hotellet typ den sista timmen bara och sen blev det kul efterfest med massa folk hos Janey.. mycket skratt och skoj ! Väldigt kul . Somnade 4 tjejer i Janes säng framåt morgonkvisten och inte många timmar senare gick jag upp igen , mamma kom och hämtade mig och vi , pappa & brorsan åkte till Ullared för lite shopping :) Höll lite halvt på att avlida därinne och fick panik på folk inombords haha.. men det var lite lagom med timmar där då det stängde kl 17 och jag kom hem med en kasse mer skit än vad jag ägde innan.. johråsåatte =)

 

Nu är det dags att ge sig ut på en ordentlig lååångpromenad så får vi se vad som händer sen . Mys hos kusinerna kanske och lite Killers ikväll ?

I morgon ska det bli kalasväder igen så Nina & jag ska steka först , sen tar vi Volvon in till Jkpg och A6 för att kolla runt lite och ha det trevligt :) Förbereda lite inför Halmstad på fredag :)

 

 

Snart 

 

Overnout . Janni


p.s Kan någon designa om min blogg ?

Kommentarer
Postat av: Marren

Ja fan Jankan du behöver restarta om denna bloggen med lite mer DU STUK :D ahhaha!

2010-06-22 @ 21:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0