En UNDERBAR semester !!! :)

Jag är så himla lycklig för jag smäller av när jag tänker på vilken underbar semester jag har haft !!! Jag är nöjdare än nöjdast .
Precis vad jag behövde .

Först måste jag skriva lite om julen . Det kändes verkligen konstigt på julafton . Det enda jag gjorde var o gå runt o tänka på vad som skedde därhemma och vad familjen o släkten i Sverige gjorde . Och sörja över att inte kunna va där ;/ Samt att sakna svensk julmat . Inte en endaste skumtomte eller någon liten slurk julmust fick man denna jul minsann . Sen veta att ni hade massvis med snö därhemma medans jag gick runt o svettades i solen här haha.. overkligt . Jobbade som om det vore vilken dag som helst . Och som alla andra tjejerna sagt så stämmer "god jävla jul" ganska bra in på dagen haha ! Uschen . Dagen räddades av Ture som kom förbi en sväng , uppklädd & stilig med blommor till mig :) O en jättefin julklapp fick jag hihi . Vi drog senare vidare (piloterna & au-pairerna) till en restaurang i La Jolla för o käka lite gott . Trevligt va det . Ni är ju alla det närmaste en familj man kommer här ;) Kallt ute var det på kvällen brrr ! Lara & jag cruisade runt lite o kollade på julpyntade hus.. sen visste jag att det skulle bli en tidig morgon dagen efter så hemåt blev det sen .


Och tidigt blev det ! Kl 07 på juldagsmorgonen var det dags för o slå sig ner kring granen . Familjen grattade mig o sjöng för mig och sen fick jag min fina julstrumpa med massa paket . Och ännu mera paket . Det öppnades o rivdes för fulla muggar från alla håll . Och nöjd blev jag för mina paket.. tack !! :) Sen va jag trött , käkade lite frulle o drog in till rummet . Skypade med mamma , pappa , syster som ville gratta mig :) Sen skulle vi käka vid 13 så en stund innan dess kom Ture hit . Han & Mitch spelade en himla massa tv-spel... då Mitch just fått ett X-box 360 . Gjorde succe' minst sagt haha :) Maten var god meeeeen , INGET SLÅR ETT SVENSKT JULBORD . Men mysigt hade vi iaf . Sen blev det chill på mitt rum hela dagen tills 18 tiden nåtsånt då vi drog bort till Countryside village för lite film o gott .


Annandagen var det dags för min värdfamilj o dra till Florida . Underbara dag haha !!! ;) Hjälpte dem lite på morgonen o sen var jag fri som en fågel . Har inte känt mig så fri på länge . Sjukt underbart !! Tog mitt pick o pack o flyttade in till Ture 1 vecka haha :) Jag , Frida & Lara drog till Fashionvalley för o kolla in mellandagsrean o käka lite . Vi hittade dock ingenting men trevligt va det som alltid ! Sen skulle jag hem för en flygning med Ture & hans instruktör . Var uppe i nån timme och fick se solen gå ner.. fint det :) Sen följde jag med Maria downtown för o festa till det lite på Envys som klubben heter . Väldigt kul kväll !!! Några av grabbarna hade med varit ute , fast på ett annat ställe , så sen fick vi skjuss hem :)

Lite bakis på söndagen haha , eller mest trött rättare sagt . Men det var dags för julmys med hela gänget . 15 pers nånting var vi . Jag , Frida , Lara o alla piloterna . Julia var tyvärr sjuk o kunde inte va med oss :( Lara & Frida hade fixat svenskt käk och det var OTROLIGT gott !!! Tack för att ni räddade julen ;) Väldigt trevligt . Vi körde oxå paketleken med tärningar . När innehållen hade visat sig slogs killarna om en kniv och en playboytidning hahaha . Nötter .

Måndagen skulle jag till the court för o fixa min jäkla bot.. men det gick bra ;) Så glad var jag . Värsta sommarvädret ! Shoppade lite på Parkway och senare blev det käk på Panera och bio "It's complicated" i MiraMesa med Lara & Frida . Trevligt :)

Tisdagen hade vi en sån jäkla flumdag och satt o skrattade halva dagen hos Ture . Wille hade besök från Sverige.. en så gullig mamma o hennes son . Hon gav mig en massa presenter hela tiden och lagade frukost , middag och gud vet vad till oss . Så snäll :) Sen drog han & jag till Fashion valley . Leta nyårsklänning m.m.m. =)

Onsdagen blev det roadtrip till Laguna Beach med Frida , Julia & Denice . Kul !! Men det började regna oturligtvis . Vi tog massa kort , gyttade lite på Starbucks o käkade på Johnny Rockets . Sen letade vi upp närmaste shoppingmall där vi fördrev lite tid innan hemfärd . Väl hemma drog Julia & jag till Parkway en sväng o käka frozen yogurt o gjorde sista inköpen inför nyår . När jag kom hem hade jag fullt upp vill jag lova . Fixa inför Vegas . Jag skulle färga löshår och tvätta skor och gud vet vad . Tillslut var jag färdig ! Den bästa Lara plockade upp mig på vägen till Countryside och vi tog en Taco Bell o lite tjöt med Oskar innan sovning .

Torsdagen ringde Niclas lite efter 06 och det var dags o hoppa in i bilen mot Las Vegas . Han , jag , Marcus & LillOskar haha :) Gjorde några stopp på vägen för käk o kolla in några flygplan eller va det va . Tog ca 6 timmar upp . Där mötte vi upp Ture o de andra grabbsen på hotell Tropicana :) Hängde lite i baren och sen på rummet . Sen duchade vi o började fixa till oss . Sen bar det av till en fest som Edris fixade . Heliumballongerna var lite roliga haha ;) Vi sprang runt här o där o sen ut på the strip . Så sjukt najs var det , allting . Fick nypa mig i armen för o fatta att jag inte drömde . Hände en massa saker under kvällen , bra saker endast ;) Men vi tar inte mer om det här för "What happens in Vegas , stays in Vegas" som vi alla vet ;) Eller ? ;D
Hade nog den bästa dagen/kvällen i mitt liv ! Loveli ♥

Fredagen , och 1:a dagen år 2010 , var alla trötta . Vi missade nästan utchekningstiden tror jag hehe . Men när vi lämnat våra väskor i bilen tog vi en promenad genom ett soligt Vegas . Så sjukt nice ! Lite käk blev det med . Panda såklart ;) "Your good nature will bring you happiness" . Senare drog vi hem . Mycket mysig bilfärd hemåt blev det med lovesongs och en rosa himmel haha !! Ganska trötta sen..

Lördagen blev det Downtown San Diego med Lara . Underbart vädet ! Blev shopping på Horton plaza och käka sushi . Och en promenad genom stan ;) Sen hem till Ture igen . M&M:s och detta jäkla "Die Hard" haha .

Söndagen och sista lediga dagen , gällde det bara att njuta till max ! Chilla chilla och chilla . På kvällen blev det gymmet och det slutade med en fläskläpp pga en jäkla boll som "någon" råkade "kasta" på mig hahaha . Men nu är den borta för jag läkte den med iskall Snickers haha . Ja , det va min semester det i korta rader ;)

Hoppas ni också haft en bra jul & ett gott nytt år :)
Nu kör vi på... 2010.. full fart ;)
PussKram/y







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0