23 December 2009

Min dator har krånglat en massa under det senaste så har tyvärr inte kunnat uppdatera bloggen . Här kommer ett inlägg som skulle blivit publicerat just före jul , bättre sent än aldrig ;) :


Hej den 23:e December !

Vilket jag inte alls tycker att det känns som att det är . Jag har ungefär 0.38 % julkänsla i år . Känns halvt om halvt för jävligt hehe . Men det kan väl gå för detta året . Imorgon är det julafton och jag jobbar ! Ska städa o tvätta o sen umgås med barnen i vanlig ordning . Kommer kännas helt fel . Jobbig dag ! De firar ju inte imorgon liksom . Men jag slutar iaf kl 17 och det blir sen ut o äta med ett gäng vänner.. så vi får trösta varandra haha :) Kommer sakna er därhemma så otroligt mycket o tänka på er hela tiden .

Sen är det iaf Juldagen och då får jag ledigt eftersom det är jul & min födelsedag . 22 blir jag då . Ska byta lite julklappar på morgonen vilket ska bli spännande haha ;) Sen är det middag kl 13 och jag är så glad för att Ture ska komma o göra oss sällskap . Kanske kommer även Lara en sväng o käkar lite.. hoppas det . Tårta blir det sen med har jag hört . Ser verkligen fram emot dagen . Ska bara umgås med de bästa hela dagen :)

Jobbar lite grann på morgonen på Annandagen igen . Min värdfamilj åker ju till Florida så det blir att hjälpa till lite innan de drar . Sen är jag ledig till den 4:e Januari och jag kommer hoppa omkring av lycka så fort de lämnat huset haha :) Under min ledighet kommer det nog hända en hel del spännande och roligt men det kan jag berätta mer om sen . Ni anar inte hur skönt det ska bli med lite ledighet :)

Återigen längesen jag uppdaterade här . Vad har jag hittat på ? Bl.a massa julklappsshopping som inte varit det lättaste alla ggr . Härom helgen blev det en liten utgång med grabbarna på Bar West i PB där vi också träffade Frida & Julia vilket va kul :D Har regnat en del och vädret har lekt rövare men nu är solen tillbaka igen . Kommer la kunna gå runt i kjol o kortarmat under julen.. ovanligt haha . Vi hade också Au-Pair möte hos Lara en söndag då vi hade lite knytkalas o julklappsbyte vilket va trevligt . Efter det blev det äntligen Drive-In Bio . Jag , Ture , Lara & Jonte. Vilket va väldigt kul :)
Förra veckan var verkligen jobbig . Hade så mycket hemlängtan och hade mest lust o ge upp allting o bara få åka hem ! Tror att jag lipade varje dag . Men umgicks med Ture hela veckan och då mådde jag bättre . Pratat mycket med Lara & Nina om det också , tack för att ni finns där !!! Jag tror att min semester kommer ge mig en energikick , hoppas det =) När semestern är slut har jag inte mycket mer än 4 ½ månader kvar här och det lär ju gå ganska så fort när man klarat av såhär länge .
I fredags hade Lara & jag en sån himla bra dag då vi hann med väldigt mycket under våran rast . Julklapparna blev färdighandlade , vi tog massa kort vid El Cajon skylten som vi pratat om länge att göra ;) Och vi käkade Panda Express hemma hos mig o Glen gav oss massa tips på ännu fler grejer att lägga till på våran "ATT GÖRA LISTA" som bara verkar bli längre o längre haha . Annars har helgen varit lite sådär .. inte riktigt som jag hade tänkt mig men men . En kul grej som jag , Lara , Julia & Malin gjorde i Lördags var att åka till Boomers , som är ett litet äventyrsland . Där började vi dagen med att bli DYGNSURA i båtarna , sen blev det Gocart & Parisehjul . Sen blev det käk på Calle's . Sen en sväng till Parkway och gymmet för min del . Sen tog Julia & jag en fika på Starbucks o tjötade lite vilket va trevligt o sen drog vi ut för o kolla lite Top Gun hos Lara , men jag råkade visst somna lite då o då hehe .
Söndagen var bara en onödig dag då jag satt i trafikskola från 9-16 yippey . Hängde sen med Lara iaf som är världsbäst !!! :) Sen blev det 3D bio "Avatar" med ett gäng .

Nu är det redan onsdag . Semestern kommer närmare o närmare ^^ Väntar mest på att tiden ska gå nu.. till fredag :) I måndags tog jag barnen till Wild Animal Park vilket va najs ! Igår körde jag upp dem till LA och Hermosa Beach för att umgås lite med deras gamla Au-pair o hennes 2 värdbarn . Grym jag e haha ! Vi åkte till ett Museum i LA som hette "Getty museum" eller nåt sånt där vi fick se kända Monet & Van Gogh målningar o lite allt möjligt . Barnen hade kul verkade det som . Sen skulle jag lämna dem på ett hotell där min värdmamma väntade (hon jobbar i LA med jämna mellanrum) så de skulle övernatta där och jag åkte hem igen . Ingen trafik på hemvägen så det va skönt.. tog ca 2 timmar och jag var glad att jag hade världens bästa GPS till hands.. utan den hade jag aldrig gett mig av på vift till LA kan jag ju säga haha . Skyndade iväg till Ture när jag kommit hem . Och där hittade jag ngt i min julstrumpa . Massa M&M choklad nämligen hihi :) Vad söt !

God Jul till er alla och hoppas ni får en underbar julhelg !
PUSS /J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0