Surfing & Roadtrip till Hollywood

Hej hopp .

Redan onsdagkväll . Häärlisssch .
Hade en sjukt toppenbra helg den som var :)

Fredagkvällen blev bara lugn . Hälsade på Ture en sväng och hjälpte honom lite med skolgrejer . Han va mest nervös o inne i sitt plugg för han skulle ha sin "checkride" tidigt på lördagen . Så jag hälsade bara på en liten stund innan jag åkte hem o la mig i skaplig tid för en fredagkväll :)

Han klarade testet så nu är han officiellt pilot på riktigt :) Wiee . Lördagen började med att Lara och jag drog iväg till Mission beach för o testa på surfing . Laddade hennes bil med 2 surfingbrädor som va så stora att de knappt fick plats.. vi hade som en vägg mellan oss därframme haha . På stranden träffade vi även Jessica . Vågorna var ganska vilda men kul va det . Lite saltvatten i strupen , hjälplös mot en stor våg som bara sköljde ner mig , och att bli slagen i huvudet av brädan.. var det värsta som hände . Haha , för övrigt va det skitkul ;) Rätt som det va hade Lara & jag 2 efterhängsna amerikanare efter oss som skulle lära oss haha . Efter några härliga timmar på stranden drog vi sedan mot PB och Youghurtland för en Frozen youghurt med massa jordgubbar , blåbär & cookiedough i som är ett måste :) Yaaamie ! Sen drog vi alla hem o fixade oss . För senare skulle Jag , Lara , Jess & Frida iväg till Miramar Airshow . Frida är förövrigt en ny Au-pair tjej som är mycket trevlig :) Lara var chaffis och hon kan konsten att överraska en på vägarna under sin körning minsann.. hahaha , no comments ;) I Miramar var det mest kallt och mörkt och tråkigt tyckte vi.. så vi drog faktiskt tillbax till Santee ist . För att käka lite Kinakäk på Panda express som är så gott så . Sen pratade jag med Ture för o kolla vad som var på g . Åkte bort till "de flygande Holländarna" haha . Vi bestämde oss för bowling . Jag , Ture , Jessica , Frida , Maria , Steve & Oskar tror jag det var :) Och kan ni tänka er.... att JAG vann ? För en gångs skull . Haha , jag förvånade mig själv rejält där . Jag som inte gör annat än att komma sist i allt här in the States haha . Trevlig kväll . Sen drog jag & Ture hem till honom o somnade gott .

Nästa dag kände jag mig trött som jag vet inte vad . Men det var bara att bita ihop när klockan ringde och lämna den varma sköna sängen . Snodde en Monster i kylen så jag skulle överleva . Mötte upp Lara på våran mötesplats ;P Sen blev det asgod gröt från Starbucks till frulle . Vi träffade Daniel & Jessica på flygplatsen (den lilla flygplatsen i El Cajon alltså vid piloternas skola) . Sen åkte vi iväg o plockade upp Frida . Sen var vi redo för en ROADTRIP TILL LOS ANGELES :D Det blev en sjukt bra dag ! Massa kul var det . Vi tog en hel del kort på Walk of fame , gjorde en guidad busstur bland alla filmstjärnors hus , käkade & flummade runt . Jagade bl.a Dr Phil med bussen och såg William H Macy eller vad han hette :) Fick se Beverly hills och Hollywoodskylten och allting vi ville se . På vägen hem stannade vi till i Santa Monica och Laguna Beach och körde genom Newport beach . Kände verkligen the OC på hög nivå där :) Härligt va det ! Massa flum i baksätet blev det med när Lara & Jag började bli för trötta haha . En massa skönsångssjungande och skratt och flum . Stackars Daniel som fick stå ut med allt medans han skulle köra haha.. men han gjorde ett utmärkt jobb :) Sjukt nöjd med dagen var jag när jag kom hem .

"Jag tror jag måste spy" . "Men veva ner rutan då kära du!?" hahaha .

Måndag , Tisdag , Onsdag har nu passerat förbi snabbt . Har som alltid fullt upp , jobbar mycket och hinner inte med hälften av vad jag hade önskat . Men har som vanligt hängt med Ture en del . Vi har börjat kolla min Gossip Girl box som jag har (hans ide´ hahaha) . Det är väldigt trevligt :) Igår fick jag oxå ÄNTLIGEN mitt hår fixat . Det vill säga utväxten . Kör på med det blonda ett tag till för jag ska ju va Tinkerbell på Halloween :) Det va sjukt skönt att få det fixat , har verkligen varit urless på mitt hår ett tag ! Det var tack vare Lara som hjälpte mig och skjussade mig och allting . Hennes värdmamma Ruth är frisör och hon fixade mig på salongen . Sjukt najs . TACK LARA !!!!!!!!!!!

Har redan lite planer inför helgen och jag längtar och tror det kommer bli lyckat :) Fritiden man har här nere är verkligen underbar . Önskar bara att man hade mer av den varan men men ;)
Puss & kram

Kommentarer
Postat av: lára

aaah jannike helgen var helt perfekt, sjukt kul hade vi och snart är det helg igen!

2009-10-08 @ 07:20:38
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0