Washington DC & Nina :)

Hej hopp .

Förra veckan gick snabbt.. bara 3 dagar med jobb innan det var dags att flyga mot DC och Nina :)
Måndagen blev det mys med Ture och en runda till gymmet . Tisdagen var en tråkig och lång jobbdag och Mitch hade sin kompis Jason här - då blev det liv i luckan haha . Onsdagen jobbade jag bara 5 timmar ungefär innan jag var fri och kunde koncentrera mig på packning o göra färdigt mina läxor inför helgkursen i Baltimore . Så fort jag var färdig drog jag hem till Lara och vi myste lite och drog till Taco Bell för att inhandla massa mums som vi tog hem och avnjöt framför "Huset fullt" . Sen hem till Ture där jag skulle övernatta . Kan säga att det var sådär kul att lämna sängen när klockan ringde 04:15 ;( Jag var nog inte riktigt vaken sen.. spillde nudlar på mig o grejer o stormade ut till 7eleven där världens bästaste Lara hämtade mig för o skjussa mig till flygplatsen . Sa jag att hon är bäst !? :) Jag sprang in i butiken o fixade 2 extra extra large koppar kaffe så vi skulle överleva ;) Senare.. Efter en lååång flygresa då jag mest sov.. och en supershuttle tur genom ett DC som var fullt med trafik var jag äntligen framme vid Ninas mysiga hus . Det var kallt , mörkt och regnet öste ner.. kände mig helt enkelt som hemma haha ! Underbart o träffa Nina igen . Blev lite film o godis/choklad innan vi somnade gott .

Fredagen var det dags för Au-pair skolan och Baltimore . Efter en helg av mycket lyssnande o långa lektioner hade jag , Nina & hennes vän Louise äntligen intjänat våra credits . Smidigt o bra . Skönt att man bodde på hotell iaf och fick shysst mat o en massa glass hahaha . Söndagen var vi färdiga vid 12 tiden redan vilket va skönt . Det blev flum med Nina & Louise i timtal på Mac D haha . Senare på kvällen gick Nina o jag på bio "2012" , vilken va ganska spännande :) Och en massa popcorn blev det med . Dagen efter blev det att ta Metron iväg för o titta på Vita Huset o allt annat sevärt . Många kort blev det .. solen sken och det var en mysig dag helt enkelt . Senare blev det flyg hemåt San Diego och El Cajon igen . Återigen tack till Lara som plockade upp mig på flygplatsen när klockan började närma sig 23 . Trött var Jannike då !

Skönt o missa en jobbarmåndag :) Igår var det tisdag redan och det blev thaimat takeaway o Gossip Girl med Ture :) Idag är det onsdagen den 18:e och jag har varit här i ett halvår exakt . Känns gytt ! Och stolt är jag över det jag gjort hittils :) Nu börjar nedräkningen . Hängde lite med Lara hos mig under morgonrasten . Alltid lika kul och vi har så många planer framöver ! Ska bli så kul :) Har mått lite konstigt idag förövrigt . Skakat som ett asplöv och känt att min puls varit högre än vanligt.. skumt ?

Coming up next i veckan är då IKEA imorgon med goingarna . Jag vill ha julmust , skumtomtar och köttbullar . Sen framåt lördag blir det party på hög nivå . Avskedfest för Karro och guuuud vad vi ska ha kul :D På lördag förmiddag ska jag äntligen få en grej fixad oxå som jag gått o väntat på ett tag.. det blir en överraskning :)
Förhoppningsvis blir det oxå o se New Moon på bio i helgen . Vad man har väntat på den filmen !

Snart är det Thanksgiving , Mitch fyller år , Ture o jag ska ut på hans försenade födelsedagsfirande , Jul , Min födelsedag , 1 veckas semester under nyårsveckan och förhoppningsvis Las Vegas under nyår . Och just det.. den 19 Dec blir det Lady Gaga o Kid Cudi konsert med Lara i downtown . Så mycket o se fram emot :) Och detta är bara en bråkdel av allt .

Njuter förövrigt fortfarande av "sommar" och sol här i Cali.. underbart ! Vem kan tro att det snart är Dec ? Inte Yankalaaajn iaf . Haha ;)

Puss kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0