Stockholmstripp

Chipp o välkommna till HAJK . Eller ? :p

Hehe .. härligt gammalt program de alltså .. givet på sommarlovet på de gamla goda dagarna ;)

Tänkte berätta lite om Stockholmstrippen , vilken var kalas !!! Hur mysigt o bra som helst . I Örebro hoppade Jessi och jag på samma tåg mot Sthlm oså va vi väl framme framåt 16 nånting nånting . Det första vi gjorde va såklart att äta på Mc Donalds på Centralstationen haha . Så typiskt ;) Gatt . Sen gick vi till det supersnajsiga hotellet o checkade in , trevlig personal va det där minsann oxå .. lite överenergisk haha . Sen skulle vi kolla vägen till Amerikanska ambassaden så jag skulle hitta dan efter.. hade en liten karta o titta på men vägen va jätteenkel så det va inga problem alls . Vi fick oss en bra promenad o det va mys .
På hemvägen stannade vi till på ett annat Donkken o tog varsin glass tihi . We're loving it.. eller nåt . Åt en Mc Flurry med marängswich , mumsmums . Sen tillbax till hotellet . Slappade lite på rummet o kollade tv . Sen gick vi ner till relaxen o badade bastu o tog ett dopp i den sketna kalla poolen (som vi trodde skulle va en jacuzzi men aj så fel vi hade) . Men det va ju uppfriskande haha . Sen gick vi till en affär o handlade chips & cola som vi avnjöt i lyxiga vinglas framför tv:n hahaha . Sen slog det över , undrar va det va i den colan haha ? Ne men vi va båda övertrötta o hemskt flummiga o skrattiga , men gud va skoj det va :) Tack för att du följde med mig , tråk det hade varit annars eller !

Sen va det måndag och en fin hotellfrukost innan jag begav mig mot Cultural cares kontor och fick träffa Ida IRL haha . Skulle få några papper av henne . Sen vidare till ambassaden . Va som nån flygplanskontroll där typ innan man fick komma in . Och jag va tvungen o dricka av min saft i väskan för att de skulle se att det inte va sprängmedel elr nåt . Sen sa en vakt bah "nice tan" (snygg solbränna alltså) o sen fick jag gå in hahahaha garvet . Där fick jag vänta åtminstone 1 ½ timme om inte mer vilket va riktigt drygt . Men sen va det fingeravtryck o en liten intervju sen va det klart . Då blev det o möta upp Jessica igen o hennes vän med en bil ;) Vi åkte runt o kollade Djurgården o lite här o där . Fin fint ! Sen åt Jess o jag lunch på en taco bar . En snäll gubbe som jobbade där bah "nacho tallriken e den godaste". Så sen beställde vi såna av en tjej. Efter maten så ropade jag till gubben att "du hade rätt, det va jättegott..tack så mycket!" och han sken upp som en sol verkligen.. Jessica trodde att jag gjorde hela hans dag nästan haha . Vi kom fram till att man borde göra sånt oftare . Sen va det shopping här o där . Sen följde jag henne till stationen vid 14 o hon åkte hem ;S Jag stannade till lite efter 16 o åkte hem sen med x2000 , lite skönare än o åka över Örebro hehe :) Sen va man helt stekt när man kom hem . Hade ju gått flera miljoner mil under dagen nästan . Somnade som en stock .

Idag har jag varit i stan o hämtat lite dollar . Ser ut som leksakspengar ju ? :) Sen blev det Thimons ute i solen med Madde & Frida vilket var BÄST . Gillar er såå flickor (: Den stunden va guld värd . Sen skulle jag hem o jobba med mamsen . Vi åt glassbåtar och jag körde runt i Renåån ^^ Efter jobbet gick jag en promenad med Mathilda & Ida , kusinerna .. mysigt det .

Mycket text och mycket flum blev det nog nu tror jag . Jag är trött igen . Imon ska jag börja packa o lite sånt . Torsdag kanske shoppa lite o kanske en liten liten liten dejt minsann hihi . Det du . Får se hur mkt som hinns med . På fredag är det ju fest.. kommer bli galet boys and girls :D
Nu orkar jag inte med dethär mer . KRAMSI KRAMSI


At thas hotell in Sthlm :)

Kommentarer
Postat av: mimmi

brabrabra :D Shit va spännande för dig! Jaa jag hoppas på matchning snart och blir det inte kalifornien så kommer jag jätte gärna och hälsar på, så kan jag ju träffa min andra värdfamilj med:p hihi! vill så gärna se San Diego!

Trevlig resa :)

2009-05-13 @ 16:06:55
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: - fröken stork -

Ah va trevligt!

Ja just de! Du ska ju åka som aupair!! Fan va kul!

Hur länge ska du vara borta? Nu måste du ju vara lite små nervös va? =)



Jag har massa planer inför sommarn! Men allt kommer nog inte hinnas med. Jag börjar sommarn med att åka till Sweden Rock festival den 2 juni! =) kram kram

2009-05-13 @ 21:29:37
URL: http://martinastork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0