St. John's university

Hej hopp .
Forsta inlagget fran staterna ;) Har tyvarr inte tillgang till de sista tre fina bokstaverna i vart alfabet vilket jag hatar men det kommer sen nar jag kommit till vardfamiljen och far dra upp min kara laptop . Sa ni far sta ut en stund hihi . Blir nog ett langt inlagg da jag inte hunnit skriva har innan , vi har ju knappt nan fritid hehe ;P

Sista dagen i Sverige , eller i sondags alltsa.. var valdigt mysig fast lite vemodig saklart . Saga hejda till alla . Syrran & brorsan och lite kompisar va hemma och det kandes helt overkligt alltihop . Sen va jag uppe hos farmor & farfar med , vilket nog va det varsta av allt faktiskt . De ar sa otroligt sota . Varldens basta . Sa nar jag kom hem darifran va jag tvungen o grata en skvatt . Sen fa ner det sista i resvaskan och duscha innan jag sov en ganska orolig somn hehe .

Mamma o pappa skjussade upp mig till Landvetter pa mandagen kl 07 . Kl 12:10 lyfte planet mot Munchen dar jag skulle mellanlanda . Va riktigt jobbigt o saga hej da till dem . De verkade sa ledsna . Och sen grat vi en skvatt med saklart . Va lite orolig over att flyga helt ensam och hitta ratt i Tyskland o allt men det fixade jag ju . Sen va det en laaaang flygtur darifran till New Arks flygplats . Kollade pa "Slumdog millionaire" , "Bolt" och lite "Twilight" pa planet , fanns ju en massa o valja pa . Hann inte ens oppna boken jag hade med mig knappt ju haha . Nar jag kom fram till flygplatsen skulle nan komma och hamta mig , men ingen kom . Tiden gick och gick sa jag ringde till skolan . Borjade sma panika lite faktiskt haha . Usch . Ne men , de sa att nan skulle va dar ? Men neee . Sprang pa en tjej fran Sweich som oxa skulle till skolan som tur var . Vi fick va ensamma och bortkomna ihop haha . Det visade sig att chafforen som skulle hamtat oss hade blivit skickad till fel flygplats sa vi fick vanta 2 timmar tills han antligen kom . Men han va valdigt gullig iaf . Sen tog det nara pa 2 timmar med en minibuss till skolan . Va morkt ute och vi sag Manhattan pa lite hall , ascoolt . Patricia heter tjejen iaf och vi satt o tjotade hur mkt som helst :) Framme pa skolan typ 04 svensk tid , da var man trott alltsa ! Hann halsa pa en del folks innan jag la mig , alla ar sa trevliga . Delar rum med en tjej fran Panama . Sov riktigt gott inatt saklart.. trott som fa :)

Upp imorse for att ha en heldag med intensiva lektioner . Rattsa kul men trott ar man oxa , men man star ju ut iaf . Har vart valdigt kreativ idag hehe . Presenterat mig sjalv , gjort ett kollage om nan giftig vaxt , klippt o klistrat ihop en snygg lucia och sjungit sma grodorna tillsammans med de 2 andra tjejerna fran Sverige infor alla :p Riktigt kul faktiskt . Galler o vara produktiv har hehe .

Ska ta en liten dusch nu o sen sova sa man orkar med allt som ska goras imon . Langtar till torsdag nar det blir rundtur i New York och upp i Rockefeller center ;)

Saknar er darhemma vaaaaaldigt mkt . Keep in touch ;)
Pusselipuss


Kommentarer
Postat av: Mala

Kul att man kan följa dina äventyr här ju =) Puss

2009-05-20 @ 10:53:10
URL: http://theonlymala.blogg.se/
Postat av: Marren

Bra yankie att du har landat bra =)

Va rädd om dej!

Puss

2009-05-20 @ 14:04:29
Postat av: - fröken stork -

oh faan va kul! =)

Lägg upp lite bilder också!



Ha så skoj där borta! kram

2009-05-20 @ 20:36:53
URL: http://martinastork.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej Jannike,

Vilken fin blogg du har! =) Hur länge har du skrivit på den? Läste att du ville ha fler följare på bloglovin. Skriv en kommentar i min blogg om du fortfarande är intresserad så kan vi följa varandra =) Kramar / Rebecca

2009-05-21 @ 17:51:46
URL: http://www.stylecenter.se/modeblogg
Postat av: Emma

Tur du har din blogg vännen så jag kan följa vad du har för dig, känns som du är lite närmre då typ haha! Saknar dig så in i bomben vännen ;) love you! Puss

2009-05-21 @ 20:42:17
URL: http://missemmaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0