San Diego , California

I'M HERE :D:D:D

I torsdags sov man skönt efter dagen i New York . Fredagen va det dags o plocka ihop sitt pick & pack , säga hejdå till alla och bege sig av till La Guardia flygplats :) Det va en annan tjej från Spanien som med skulle åka från den flygplatsen så vi sällskapade några timmar innan det va dags o bege sig ensam mot Philadelphia där jag skulle mellanlanda . Vi käkade på Donkken o lite . Hennes engelska va vääääldigt svår o förstå o hon verkade inte fatta vad jag sa så mycket.. menmen.. skönt med lite sällskap ändå :) Till Philadelphia va det ett litet litet skruttigt plan tyckte jag . Såg hela New York under mig o tänkte typ hela resan att "jaa nu är är det kört , nu störtar vi" haha . Lite läbbigt men det gick ju bra :P Sen i Philly va jag nervös igen för att jag inte skulle hitta rätt . Fick åka buss till en annan terminal o lite sånt men allt gick bara bra.. YES :D Det andra planet va mkt större och jag satt perfekt , rymligt utan säte framför :) Vilade mest o käkade lite oså . Tog ju 6 timmar nånting så man hann slappa lite . Sen kom mamman, barnen  & mormorn o hämtade mig på flygplatsen och jag blev såå glad att se dem. Flickan hade gjort en jättefin välkomstskylt , hon älskar att pyssla och är jätteduktig.. riktigt impad :) Så söta är dom . Vi körde hem o jag va helt faschinerad av omgivningen . Palmträd överallt och varmt ute.. stränder och fint överallt . Va tvungen o nypa mig i armen ;) Huset är superfint ! Sen kom vi till det bästa av allt , nämligen mitt rum :D I LOVE IT . Det är jättefräscht och inrett i turkost (eftersom de visste att rosa & turkos är mina favoritfärgen) :) Stor säng, stor tv och min alldeles egna WALK-IN-CLOSET . Jag dog . Trivs såå bra där redan . De hade dekorerat hela rummet med girlanger oså och på sängen fanns en stor korg med massa presenter . Den va fylld med allt man kan tänka sig: schampo , duschcremer , tvättsvampar , rakhyvlar , läppbalsam , presentkort på Starbucks m.m. , handduk , lukta gott till rummet , handcremer , värktabletter allt allt allt möjligt . Jag blev jätteglad . Men det bästa av allt va nog ändå att jag oxå fick den bästa plattången på marknaden haha ;) Happy happy ! Så gulligt alltihop . Vi hann med en liten promenad på gatan till en liten park en bit bort . De har en galen hundvalp så vi lekte lite . Sen va det kvällsmat oså o packa upp på rummet innan jag somnade gott :)

Fredagen gick jag upp o det va dags o göra pannkakor . Pannkakor med karamellfärg förstås så man kunde göra olika mönster . Såg helt läbbigt ut . Men Nathalie gjorde en Jannike pannkaka till mig i rosa & grönt som smakade bättre än det såg ut haha . Sen skulle vi ta bilen en sväng så de kunde visa mig lite hur det ser ut häromkring . Vi åkte bort mot lite affärer . Fanns en jättestor bokhandel där kidsen skulle få lite nya böcker . Jag hittade lite tidningar VOGUE & COSMOPOLITAN som jag fick av mamman . Sen bjöd hon oss på Starbucks o det blev en frappucino med toffe mocha . GOTT ! Hur gullig är hon inte då ? :) Sen när vi kom hem satt jag på mitt rum en liten stund men sen knackade pappan på . Han ville åka en sväng o umgås lite och vi skulle hämta min bil hos hans vän . Så det blev Starbucks igen haha . Men denna gången blev det apelsinjuice ist . Hans polare Brent kom dit oxå o vi hade en trevlig stund , helt crazy är dom och skojjar hela tiden :) Sen visade han mig bilen och jag fick köra runt lite o sen hem . En jeep är det med automatlåda . Kommer nog gilla den mkt ! Det gick bra men tar alltid lite tid innan man vänjer sig vid hur en ny bil är o köra . Sen har de tre filer överallt och mkt stoppljus hela tiden o lite nya regler . T.ex att gångare har företräde på parkeingar oså vid köpcentrum.. galet . Men det går nog bra . Sen fick jag nycklarna och en mobiltelefon ;) Oså hjälpte hann mig installera det trådlösa internetet .. JIPPEY :D Senare va det mat igen .. supergod mexikans/amerikans mat här . Kommer nog trivas med det :) Sen blev de en sväng till parken igen oså såg vi massa raketer ute , superfint . Det är inför Memorial day imorgon tror jag . Sen lekte jag med barnen i poolen , ett kvällsdopp . Vi lekte haj o grejjer . Skitkul . Sen hoppade vi ner i jacuzzin tillsammans med mamman o det va helt underbart . Med stjärnhimlen ovanför :) Mkt bra dag . Barnen är så gulliga .. kommer o kramar om mig o undrar om jag tycker om mitt rum o sånt ^^

Idag vaknade jag o åt lite frulle . Pappan hade varit o köpt nybakade bagels oså drack vi te :) Sen följde jag med dem till kyrkan en sväng vilket va mysigt faktiskt . Sen åkte vi till "Jack in the box" , en matkedja typ . Åt god kycklingsallad där . Sen skulle de visa mig en strand här som låg kanske 15-20 min bort . "La Jolla" heter stranden och det va suuuupernajs ! Jag dog . Varmt o skönt o barnen lekte bland vågorna , helt galna . Medans Cindy o jag pratade o kollade in dem o njöt av o va på beachen . Loveli . Bilder kommer senare . I nästa inlägg får det bli en massa bilder . Sen åkte vi hem och jag har nu suttit på mitt rum en bra stund . Pratat på Skype med pappa och det va såå kul ! Oså Msn med allt möjligt folk ;) Mamman knackade precis på och kom in med en drink till mig . En Margeritha eller vad det heter , himla gott . Det är ju helg ;) Sweet . Men borde gå o va lite social nu tror jag .

Vi hörs vänner ! Tänker på er . Puss puss

Kommentarer
Postat av: mimmi

Snacka om att ha det heeeelt underbart :D FUUSK! jag skulle kunna göra vad som helst för att få komma till kalifornien nu haha! massa bilder tack :D

2009-05-25 @ 16:02:47
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Marren

Fan du är visst i paradiset du , jag är inte avis haha :D

Va rädd om dej

Puss!

2009-05-25 @ 17:33:26
Postat av: sabina

Du verkar ha de helt underbart! Hoppas att allt fortsätter så här bra! Jag ska följa din blogg varje dag så kan ja lossas att jag är där med ;) Lägg upp lite bilder me, jag vill se <3

Kraam

2009-05-26 @ 21:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0