Memorial day m.m

Tjosan.

I Måndags va det Memorial Day här så barnen va lediga från skolan . Vi skulle iväg på picknick med massa ungar o folk från kyrkan hehe :) Det va supermysigt ! Alla hade med sig partytält o grejer o stolar o sitta på . Sen va det jättegod mat som man fick plocka av . Sen va vi alla indelade i lag.. kanske 7-8 lag totalt . Vårt lag hette "orange crush" och vi hade orangea bandanas ;) Sen satte det igång "hipetyhop jumping" , sopsäckshoppning , irländsk julafton , kasta ägg o allt möjligt .. haha . Underbart kul . Sen va det vattenballongsvolleyboll där man fångade ballongen med badlakan imellan sig . En rolig dag . Sen va vi hemma hos familjens vän Sandy med hennes kids Evan 13 år och Emma 7 år . Sen följde dom med oss hem och de badade i jacuzzin o lekte med vattenballonger . Senare gick jag ut på en timmes promenad och kollade runt i områdena . Har lärt mig lite vad gatorna heter och hur det hänger ihop :)

I går va väl första "jobbdagen" kan man säga . Jag fick va med Cindy o se hur det går till på mornarna . Väcka barnen o packa deras lunchboxar , hjälpa till med frukosten o påklädning osv osv . Lyckligtvis så bor barnens mormor hemma o sköter nästan allt med maten här hemma . Hon är så gullig och snäll . Det är verkligen en stor hjälp och trygghet att ha henne här i huset . Sen fixade jag o Cindy med tvätt oså så jag fick se hur man gör med tvättmaskinen osv . Sen e det oxå min uppgift o städa mitt o barnens badrum så vi gick igenom o fixade lite där med =) Sen va jag ledig ett tag innan jag fick köra ner oss till skolan för o hämta Nat . Mitch va hemma hela dagen för han hade ingen skola pga av lite grejer hehe :) Sen när vi hämtat henne hjälpte jag dem med läxorna , mest Nat eftersom Mitch skötte det nästan helt själv . Sen åt de lite och jag gjorde ravioli till Mitch innan han skulle iväg till "sportsland" . Så sen va jag själv med Nat . Vi va ute på bakgården o spelade tennis . Kul kul :) Senare när alla kommit hem va det dags att lära sig kvällsrutinerna och hjälpa Nat med sitt bad . Sen natta dem oså . Mycket små rutiner o vanor , småsaker man ska tänka på . Så allt snurrade typ runt i huvudet sen haha . Men jag kommer in i det med tiden allting.. det mesta är ganska självklart oså.. så det ska nog gå bra :) Alla har vi ju våra egna sätt hur vi vill ha saker o ting . Typ den kudden där o den nattlampan på och den vattenflaskan där och ditt o datt hehe :P Men man kommer in i det mer o mer för varje dag när man gör det hela tiden . Jag skrev ner lite saker innan jag gick o la mig . Satt i köket en stund . Sen kom Glen ner o vi snackade lite . Har inte sett så jättemkt av honom än men när man väl får tiden för en liten pratstund med honom så är han verkligen jättesnäll o rolig :)


I natt sov jag gott . Cindy är i LA över dagen/natten idag och Glen jobbar så mormorn o jag har barnen själva . Jag hjälpte dom i morse oså åkte de med Ana , en vän till familjen , till skolan . Så nu är jag ledig ett tag igen innan vi ska hämta ungarna . Sitter på rummet o chillar lite . Viktig att man får lite tid för sig själv och va ifred lite oxå . Passar på o kolla datorn lite o lyssna på musik o grejer :) Sen ska vi hämta dem , käka lite , göra läxor , kanske bada i poolen . Sen ska Mitch iväg på baseball så jag ska nog va med honom då.. ska bli intressant :) Sen blir det väl läggdags såsmåningom igen o då ska jag försöka komma ihåg alla små grejer men det är inte så himla mkt ändå . Sen finns ju grandmaaa här o fråga oxå så :D


Skype är förövrigt en jättebra grej ;) Skaffa ! Pratar just nu med Nina . Hon är ju i San Fransisco och är Au-pair där så vi har ju samma tid på dygnet hehe . Perfekt . När man e inne på rummet så ringer skypetelefonen rätt som det e oså har man Nina på tråden hihi . Skönt med lite prat på svenska och att prata med nån man känner så väl :) Snart ska hon komma o hälsa på mig här.. i slutet av Juni.. jippey jippey ;)

Hoppas ni har det najs därhemma . Förlåt om jag är dålig på o höra av mig oså . Men jag har ett heltidsjobb här o mkt nytt ;) Tänker iaf på er o saknar er ! PUSS & KRAM


Memorial dayMemorial dayVårt hus uppe på kullen ! (Baksidan av huset)Där e huset =)Tennis hehe :)Jag & Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0