Pacific Beach

Tjo :)

Har varit en riktigt skön helg här .

Lördagen följde jag med o kollade på Mitchell's baseballmatch.. lite lagom underhållning sådär hehe . Sen gick jag ut på en timmes promenad innan det blev dusch o lite fix för kvällen . Glenn va så snäll o skjutsade ut mig till Pacific Beach så jag kunde träffa Nastascha o de andra tjejerna :) Det tog väl en 20 minuter dit på motorvägen . Shit , vilket ställe .. det vill man ju se i dagsljus hehe :D Han släppte av mig där o presenterade mig för henne . Gav mig ett "pappa-snack" haha.. alltså ett par förmaningar haha.. och så fick jag 40 dollar bara sådär , så att jag skulle kunna köpa mig nåt om jag ville . Förhimla snällt tyckte jag :) Vi va i ett hus o det va lite fler folk där . 2 av hennes vänner , Lina & Lydia från Tyskland va där . O sen några killar . Synd att alla dom tjejerna snart åker hem bara . Eller Nastacha har jag 2 månader på mig o umgås med , hon va såå trevlig :) Det va najs där ... vi åt lite grillat o grejjer o drack lite champange med apelsinjuice =) Senare drog vi ner på stan . Vi flängde runt här o där . Men vi gick inte in nånstans eftersom Lina inte kom in utan nåt pass . Sen hamnade vi på en husfest ist vilket va skoj . Men hann inte stanna så länge för Cindy kom o hämtade mig 23:30 . Hur gulligt som helst igen . Jag hade sovit över annars med tjejerna men lite knep eftersom de hade ett litet hotellrum o dela på så jag hade inte fått plats . Men får ta detdär med PB lite mer en annan gång . Men det va guld värt iaf o få komma ut lite o träffa lite folk i ens egen ålder :) Sen somnade jag gott !


Idag har jag slappat hur mkt som helst , pratat me folk på Skype & Msn :) Sen har jag varit iväg och övat lite parkering borta på en High school . Åkte ensam o det va första gången jag kör själv på motorvägen . Det va lätt först och inga problem så.. men sen tappade jag bort mig lite när jag kommit in till ett ställe . Kändes som jag körde runt runt i 150 år ungefär haha . Men jag ringde grandma o sen gick jag ut till en mack eller nåt sånt o frågade en snubbe o då gick det asbra o jag kom fram till skolan . Sen tog jag en annan väg hem o jag va ju inte alls så himla långt hemifrån faktiskt ^^ Detdär kommer gå bättre o bättre . Blir skönt när man kan dra iväg lite hit o dit . Senare följde jag med till ett supermarket typ.. köpte lite hårinpackning o snacks o lite bara . Sen åt vi kyckling o bakad potatis o sånt.. så gott . O sen gjorde vi fondue som vi doppade jordgubbar o körsbär o lite sånt i .. yammie !

Imon blire jobb igen . Träffa LCC:n för första gången (typ en kontaktperson som man vänder sig till här om man har frågor eller vill prata om nåt och som arrangerar möten varje månad för alla au-pairer i området) , så det blir spännande . Ska åka nån dag o shoppa nu i veckan med . Det börjar en rea imon på ett ställe som har massa bad o skönhetsprodukter typ :) Sen vill jag handla klääääder .

Grattis på morsdag mamma och grattis till konfirmationen Mathilda ! Önskar jag kunde varit med er idag !

Puss puss /y

Förresten så älskar jag musiken som spelas på radion här....This is the shit right now och det som plågar mina öron dagligen haha:
Sean Kingston - Fire burning, The black eyed peas - Boom boom pow, 50 cent feat. Justin Timberlake - Ayo technology,
Jamie Foxx feat. T-pain - Blame it on the alcohol, Kid Cudy - Day 'n' night, Pitbull - I know you want me

O sen vill jag återigen slå ett slag för Skype ;D
Syster o mamma . Älskar er .


Kommentarer
Postat av: Marren

Du skulle ju pratat med William ju =) hhihi

2009-06-01 @ 19:10:21
URL: http://wwwmarren.blogg.se/
Postat av: Jessica

Älskar dig oxå! Jättekul att läsa om dig och vad som händer! Jag känner igen mig i mycket! Verkar som att du har det så himla kul! Roligt att det går så bra för dig! Du kommer kanske aldrig hem mer?!?!?! =( Verkar iallafall som att du kommer att stanna i ett år! Jag kommer snart skicka ett brev till dig med lite bilder hemifrån och göra reklam för sandsjöfors till familjen, vore kul om de kom hit någon gång i framtiden. Puss och love you! Jessica p.s. har inte skaffat skype än tyvärr, men de kommer snart!!!!! Lovar!!!!

2009-06-03 @ 19:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0