Kabaam

Helgen avslutades igår med solning som sagt . Hade en skön stund i solen och läste min Twilight bok :) Senare kom alla hem och Sandy kom förbi oxå . Vi drack lite Strawberry daquiris som smakade ljuvligt och dippade lite nachos i guacamole ^^ Tjötade lite och åt middag . Sen hittade jag Titanic på tv:n som jag fastnade vid , började titta precis när alla får veta att båten kommer sjunka . Alltid tårar till den filmen må jag säga . Sen godnatt .

Idag har det varit det vanliga . På min lediga tid körde Glen och jag lite bil . På motorvägen . Herregud.. det är lite småläskigt . Man vet typ inte vart man är och inte vart man ska . Allt ser likadant ut . Och man måste hålla hastigheten med alla andra så man tajmar in när man ska in på motorvägen från en infart eller vad tjyven det nu heter . Det får inte bli för stora luckor emellan så man måste följa efter bilen framför .. annars kan bilar börja sicksacka för mkt runt en om man kör för sakta . Men Glen tycker att jag kör bra iaf ! Men det skulle han nog inte ha sagt.. för precis exakt när han berömt mig o massa och när vi nästan va hemma och hade stannat vid ett rödljus för o svänga höger (man får göra högersväng trots röd signal).. så är det fritt och jag börjar köra ut mot höger.. men sen dyker en bil upp snabbt från vänster och jag måste stanna när jag bara kört ut en liten bit . Sen kabaaam . För en dam därbak körde in i mig . Hon hade tänkt köra in bakom den bilen jag väjde för och hon glömde titta åt höger och körde därmed in i mig . Bara en lite touch men ena baklyktan gick sönder . Det var inte mitt fel iaf och det va ju tur . Haha , men det va läskigt i vilket fall som helst och jaaa.. inte en bra start på dagen ! Kände bara usch och blä för o köra här , det e inte likt hemma alls . Men det ska nog gå bra det med tillslut . Känner bara att jag verkligen inte vill köra ensam på motorvägen ännu . Vill öva meeer med sällskap för det känns tryggast . Jag e livrädd för o köra vilse dessutom . Men , det ordnar upp sig med tiden . Vi fick damens adress o sånt iaf och ja.. surt för henne hehe . Glen e iaf världens bästa.. styr upp de mesta (rim) :P Haha .
Sen hämtade jag barnen och sen va det baseballträning . Sen hem till middagen . Glens första lediga dag på typ 18 dagar elr va det va . Men vi hade riktigt skoj allihopa vid matbordet iaf . Glen drev med mig som bara den . Drog värsta rövarhistorierna om hur det gått till idag o sa att mitt nya smeknamn inte va Yankie utan Crasch . Alla asgarvade och vi hade oss . Han e riktigt rolig faktiskt . Sen frågade han en massaaa om vad vi äter för kött i Sverige o om våra helgdagar o massa hehe =) Vi höll nog på o älta allt dedär i en halvtimme :P Sen har han berättat om att hans brandmänskollegor är väldigt nyfikna på hans nya au-pair hahaha . Sen va det dags o natta barnen =)  Cindy är i LA över natten igen . Nat ville inte sova men fick använda mina knep o läsa lite i hennes fairybooks så somnade hon gott tillslut . Hehe .

Sovdags för mig med strax (: Vet inte så mkt om veckan än , tar dagarna precis som dom kommer .
Saknar er ! Puss


Kommentarer
Postat av: anna

hihi klart dom är nyfikna på dig Jannike, du får åka dit o hälsa på;) hehe du verkar ha det gött där du är=) kul att läsa din blogg:) lycka till med sömnen....kram

2009-06-09 @ 19:57:42
URL: http://goannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0