Träskbad och marsmallows

Fredagen blev lite lättare än jag trodde =) Ledig mellan 7:30-13:30 så då blev det massa prat med pappa på Skype . Sen ner till stan . Åkte till banken och satte in min lön som jag fått på en check på mitt konto . Kaaatching . Sen åkte jag till Target . Man kan typ jämföra det lite med ICA maxi fast typ 10 ggr större haha . Dom har allt och lite till . Rätt snygga kläder oxå . Jag hade säkert kunna spendera en hel dag där ! Köpte lite hårgrejer , smink och godis m.m. Hårprodukter från TIGI som säkert va hälften så dyrt som hemma och likadant med lite Maybelline smink :D Utanför affären stod nån kille o delade ut nåt blad och vi började prata endel . Han tyckte att vi borde hänga nån gång . Så jag tog hans nr men när han frågade efter mitt så sa jag att jag va tvungen o dra men att jag kunde skicka ett mess till honom sen . Haha . Det är verkligen viktigt här vilka man ger ut sitt nr till och inte . Man vet aldrig vem man kan lita på och det kan bli jobbigt om folk ska börja ringa o ha sig hela tiden efter en . Det är inte som hemma direkt utan man får tänka efter .

Sen hämtade jag barnen . Aktiviteten blev att Mitch ville till en dataspelsaffär för o kunna köpa ett Tomb Raider spel till sitt Wii . Desserten (efter en del bråk!) blev slutligen på Dairy queen . Sen hemåt . Nat & jag målade lite med oljefärger ute . Sen hade Mitch en oväntad basebollträning men Cindy skulle ta honom dit så jag behövde bara hjälpa honom lite med att få fram kläderna , och så solskydd förståss . Nat följde med dem så det blev lugnt o skönt för mig . Tvättade o plockade lite bara . De va nog borta 2 och en halv timme åtminstone . Sen mat och bad . Och få dem i säng . Sen fick jag sluta redan 21 tror jag fast det egentligen skulle varit 22:30 .. skönt det :)

Gick in på rummet o käka lite corncurls (typ ostbågar) och vattenmelongodisar som var såådär . Saknar svenskt lösgodis från Hemmakväll ;) Hade datorn i sängen o kollade lite tv . Sen skulle jag bara vila ögonen lite men råkade självklart somna ! Sen vaknade jag nångång o tänkte att jag måste till toan o tvätta bort sminket o borsta tänderna . Sen somnade jag om o drömde att jag va på toan o gjorde det . Haha , sen vaknade jag och det var morgon . Jisses . Man tror man ska va pigg på fredagkvällarna o orka göra massa skoj men såhär ser det ut varje fredag mohaha...


Idag är det lördag och den började med att jag va lite småledsen faktiskt . Känns så surt att man inte träffat några kompisar än så man har ju ingen direkt o umgås med på helgerna . Sen saknade jag familjen ! Och alla därhemma . Och sen kände jag mig lite rädd för att snart behöva ge mig ut på motorvägen igen . Humöret här nere är för det mesta bra men ibland svänger verkligen känslorna när man börjar tänka på saker och då kan man känna sig så ensam för att man är så långt hemifrån ! Men det blev bättre sen.. har varit en bra dag =) Pratade jättemycket med pappa och mamma . Sen även med syster och lilla Tess :) Så roligt ! Det känns inte som de är så långt borta . Men gud vad jag saknar dem !
Eftersom jag inte hade nåt bättre för mig denna lördag så följde jag med till Mitch's sista baseballmatch . Gud va skönt haha ! Att baseballen e över nu fram tills nästa vår :D Fast det har varit ganska roligt ändå ! Har ju lärt mig namnen på typ alla i laget.. Cody , Ezra , Anthony , Marcus , Isac , Jason blablabla haha . Sen åkte vi hem en liten stund . Sen drog vi alla ner till Missions trail park . Där finns det massa vandringsleder och cykelstigar.. plus vatten och stenar o klippor . Hehe . Och ett TRÄSK . Vi hade med oss hundvalpen och det va dags för hans första simtur . Det var galet . Ungarna och pappan var i träsket upp till midjan och hunden jagade efter en tennisboll . Jag hade då aldrig velat gå ner o bada i det vattnet men men haha . De är la vana . Det va skoj iaf ! Sen åkte vi hem . Jag åkte och tankade bilen själv för första gången och det gick ju bra hehe . Sen hem o äta . Sen satte vi igång grillen . Skulle göra "schmores" (stavning?).. man grillar marsmallows.. sen lägger man dem på ett slags kex , sen chokladrutor och grädde på det och sen kex igen . Asgott ! Och nu sitter jag på mitt mysiga rum igen . Ska kolla på en film . Ska försöka att inte somna denna gången men jag hade faktiskt en schysst sovmorgon idag . Med sovmorgon här menas allt runt kl 8 . Hemma i Sverige är sovmorgon allt runt 11-13 haha . Men jag har vant mig !

Imorgon ska vi öva på motorvägen och sen ska jag köra lite själv . Sen har jag en trevlig sak att berätta och det är att jag ska till stranden imorgon ! :) Coronado beach . En kille från min Au-pair grupp har hört av sig och han ska köra dit . Blir jätteroligt att äntligen träffa någon annan au-pair plus att komma till stranden såklart.. yaaeyh . Sen är det au-pair möte nästa söndag.. ännu fler folk o träffa.. efterlängtat :P

På måndag har jag varit iväg en hel månad hemifrån och det har gått snabbt ! Fortsätt så... :D
Hoppas ni har en bra helg därhemma !
Puss från mig



Kommentarer
Postat av: Emma

Måste ju säga att det känns som du varit borta bra mycket mer än 1 månad, tror tiden hos dig går lite fortare än vad den gör här, men jag håller koll på nedräkningen bara 11 månader kvar hehe ;) I miss you. Puss

2009-06-14 @ 16:21:04
URL: http://missemmaa.se
Postat av: anna

Gott med klirr i kassan=D Kul med shopping och stranden var bra hoppas jag!!

Ha det fint!

2009-06-15 @ 12:15:15
URL: http://goannat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0