Downtown , PB , Mission beach , LA

Shit vad det går dåligt med uppdateringen här . Fy på dig Jannike .

Sist jag skrev var för en vecka sen så det har ju hänt lite saker =) Det e alltid lika jobbigt o försöka komma ihåg vad som hände dag för dag men får göra ett försök .

I tisdags när jag jobbade kvällen tog Glen med oss ut på en Italiensk restaurang vilket va mysigt :)

I onsdags lekte Mitch med en vän och vi tog med oss Nat till Santee Lakes där vi matade ankor som bara den . Sen blev det då bio som sagt . "I love you Beth Cooper". Den var extremt lustig . Hehe . Men Nina & jag hade en trevlig bio-stund som vanligt ;) Mumsade på med lite M&M:s och Swedish fish .

Torsdagen hade jag uppskrivning igen för mitt Kaliforniska körkort och jag klarade det :D Hade alla rätt denna gången vilket kändes extra bra haha . Jag slipper helst åka till the DMV mer nu men får ju boka in min uppkörning nu snart me . Jaja , skönt när man har detdär jäkla körkortet iaf . Sen hade jag städ o tvätt . Sen blev det middag på the Firestation höhö . Vi tog min bil . Vi åt mormorns goda guacamole & salsa som vanligt o pratade med folket . De e trevliga dedär brandmännen . Nina & jag åkte hem lite tidigare än de andra . Tänkte gymma . Men jag va helt slut , hade inte fått så mkt sömn förut så det blev att kasta in handduken o stupa i säng ist .

Fredagen blev det La Jolla med Cindy , Nina & barnen . Vi höll mest koll på Mitch när han surfade medans Cindy kollade Nat . Ett par timmar va vi där . Jeff's burgers blev det till lunch me . Det e standard nu . Jag jobbade till 21:30 . Nat & jag hade jättekul o badade i poolen på kvällen o både hon & jag va på våra bästa humör . Jag kände nämligen att helgen va nära haha ;) Så fort jag slutat drog Nina & jag på bio . "The ugly truth" . Den va SJUKT bra . Eller rolig ska man kanske säga . Den ska ni se ! Det är inte klokt vad mkt man går på bio här men jag gillar't .. det e såå mysigt :)

Lördagen gick vi upp för o dra till PB (pacific beach) . Älskar det . Vi solade & badade i vågorna och gick en lång strandpromenad . Inte helt fel vill jag lova ! På hemvägen tog vi en frozen youghurt med alldeles för mkt godis i . Och så kollade vi in lite käder på Parkway igen innan middagen . Sandy , Evan & Emma va här också . Efter middagen blev vi bjudna på vin o hade pratstund vi vuxna ;P Hoho . Så trevligt så . Men sen drog vi till Target en sväng för o köpa chips , dipp o ostbågar . Kollade på en film . Jag somnade o Nina tittade .

Söndagen va det tänkt vi skulle haft en roadtrip till LA med Sanna & Toby men det sket sig med hyrbilen så det blev inställt . Istället blev det sovmorgon till 11:30 , bagels till frukost , dra på sig de nya klänningarna o sen hämtade Sanna oss o vi drog ner till Downtown . Där finns det mycket LUSTIGT folk om dagarna kom vi fram till . Huga , man blir rädd haha . Vi käkade Teriyaki chicken på Horton Plaza o snackade massa . Sen drog vi in till Mission Beach . Vi skulle på en fest i ett hus på stranden . Men han som hade den va ju retarded eller nåt så vi drog rätt snabbt . Istället hittade vi Markus från Sverige på stranden som vi precis tatt kontakt med i helgen . Han o 2 polare bor nere i Mission beach o jobbar som piloter o har gjort det i 2 år . Så vi hängde med han en sväng o han va väldigt social o trevlig . Fick se deras schyssta lya precis vid stranden . Vi tog alla bilen till PB sen som ligger ijämte och där käkade vi frozen youghurt.. men denna gången blev den nyttig med massa jordgubbar , blåbär , persikor , kiwis m.m ist för godis . MUMS ! Vi satte oss på en bänk vid stranden o njöt av solnedgången . Härligt !! Nina & Jag såg dessutom USA:s snyggaste kille hittils gå förbi . Hahaha . Vi har det inte lätt här i staterna .

Igår va det måndag och Nat & jag gick på bio . Rätt härligt o göra sånt o få betalt för det på arbetstid . "G force" tror jag den hette . Najs najs . Sen tog Glen med Nina , mig o barnen på snorkling i La Jolla.. vi skulle kolla efter några ofarliga hajjar eller va det va de hade pratat om på nyheterna . Haha . Usch , jag va rädd ändå . Men det enda jag såg va en stingrocka o lite fisk och MYCKET alger . Glen retar mig som bara den bara för att jag råkar skrika mycket när jag simmar på slimiga grejer i vattnet . Men det e ju äckligt . Senare fick jag en hel buske med sjögräs över mig också , allt för o jävlas , tack ska du ha haha . Det va riktigt kul iaf . Även att jag fick ett par mindre goda saltvattenkallsupar . När jag slutat sen blev det gymmet för Nina & mig . Det har inte hunnits med sen hon kom hit så äääntligen :) Svetten rann och vi var nöjda o somnade gott .

Idag blev det upp klockan 06... jag & barnen skulle följa med Cindy när hon skulle till LA och jobba . Deras förra au-pair Louise bor uppe vid Hermosa beach nu o jobbar i en ny familj där så vi hälsade på henne . Hon tar hand om 2 pojkar 8 och 10 år där nu . Hon är verkligen trevlig och vi tog med barnen till stranden , där ett par timmar bara flög iväg hur fort som helst . De bor precis vid stranden så det va bara några meter att gå . Pefekt . Sen blev det pasta o prat därhemma o Cindy kom med . Sen gick vi alla till en stor park o kastade frisbee m.m. Sen va det dags för oss o dra hemåt och Mc driven blev det ju . En lång heldag men sen kom jag hem till lilla Nina igen som hade väntat så snällt på mig . Haha .

Det va allt för idag . Ska seriöst bli bättre på uppdatering så inläggen slipper bli så långa .
Tack o hej /y

P.S: Nina har slått mig i sömnen 2 nätter i rad nu . Det kommer armar och ben flygandes . Jag vågar knappt somna nu . D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0