Stranden , Country konsert & Au-pair möte

Okej , nu ska vi se vad som har hänt sen sist :)

Fredagen slutade jag 15:30 , vilket va superskönt.. sen ledig hela helgen . Nina & jag duschade o gjorde oss iordning lite oså åt vi middag innan vi gav oss ut i min bil på en tur . Vi åkte till Parkway o köpte lite smoothies/glass o det va jättegott . Vi kollade lite affärer o lyckades hitta en ascool klädaffär som vi inte sett innan . Olyckligtvis skedde detta 5 minuter innan stängning . Men vi ska dit igen :) Vi ville ha ALLT . Nästan . Haha . Jag vet inte vad som hände men trots en brakmiddag förut o dessert på det så hamnade vi på Mc Donalds . Och jag va jätteflummig.. Nina undrade nog vad som var felet på mig.. men sån blir man tydligen efter en hel slitig jobbväcka när man har sin bästa vän här o allt lossnar när helgen kommer ;) Riktigt kul hade vi iaf . Vi va ganska trötta sen så åkte hem o fnissade lite innan vi somnade .

Gick upp tidigt på lördagen för o åka till stranden . Vi hämtade upp Rachel på gymmet o drog iväg till La Jolla . Där somnade vi alla i solen hoho . Ett par sköna timmar hade vi där innan vi åkte hem o gjorde oss iordning . Vi skulle nämligen till Ocean side för o gå på country konsert . Hahaha . Vi skulle gått med Cindy & mormorn som betalat biljetterna o allt men p.g.a vissa omständigheter kunde de sen inte följa med oss så vi fick åka själva . Jag stod för körningen o det tog väl nån timme upp dit med typ 6 filer o massa trafik.. tjena . Men det gick ju super :) Vi hittade dit o vi hittade parkering för 1 dollar . Det va jättefint där.. fin fin strand . Och VARMT . Vi fick vänta ett tag till konserten började.. det skulle va 3 olika artister . Vi orkade typ kolla på den 1:a och lite av den andra men vi tyckte det va ganska lamt ! Haha . Det va trevligt men country är väl kanske inte min favorit till 100 :p Vi gick runt runt och kollade på folk . Sen kollade vi solnedgången på stranden innan vi åkte hem . Hem för att åka till Wendy's där Nina & jag delade en hamburgare o en tacossallad . Rachel tycker vi är tokiga =) Vi åkte sen till Rachel's polare Alex som jag träffade helgen innan . Han hade lite partajj på bakgården där det fanns en stor fet pool med jacuzzi och en bar och gungor o sitta i o allt möjligt . Det va mest folk i 18 årsåldern där o det va inte mkt till fest men vi satt lite i gungorna o bara pratade massa minnen Nina o jag o hade jättemysigt hihi . Sen kom en kille som heter Vince o tjötade med oss hela tiden o ställde massa korkade frågor om Sverige haha . Sen drog vi hem hyffsat i tid faktiskt o sov . Solen tar kol på en .

Söndagen va det upp tidigt igen för vi skulle på Au-pair möte . Sannas värdfamilj skulle stå för en liten barbercue typ . Så vi köpte melon o vindruvor o körde dit . Vi trodde vi va fel så fick fråga en äkta amerikan på Seven 11 om vi va rätt men det va vi ;) Första han sa var: "Oh , you're twins!!" . Haha . Vi pratade mkt med Sanna och de ska tydligen få en ny svensk au-pair i den familjen nu när hon åker hem . Hon kmr i början av augusti så henne ska jag ta kontakt med minsann :) Vi åt o snackade lite sen drog vi . Då körde vi vilse o va helt lost o det va inte så kul tyckte vi .. men vi hittade tebax sen . Haha . Vi skulle då öva på o köra till ett BMX ställe som Mitch ska till denna veckan . Det hittade vi utan problem men lite tid tog det ju .. sen skulle vi till stranden o klockan blev 17 innan vi va framme ! Shit . O vi hittade ingen parkering o jag höll på att dö . "JAG VILL ÅKA HEEEEM" . Haha . Det va sjukt men tillslut så . Vi la oss på stranden ett par timmar o bara chillade innan vi åkte tebax o stannade på ett ställe där man blandar sin egen youghurt/glassgrejs med allt möjligt som man kan välja o stoppa i . Jag tog nog allt gott de hade typ . Så gott så . Sen åkte vi hem o åt en sen kvällsmat innan sängen :)

Måndagen hjälpte Nina till lite här i familjen för o tjäna lite cash hehe . Så hon tvättade o städade bilar :P Sen tog vi barnen till stranden.. vi hade en heldag där tills jag slutade kl 17 . Men vi hade fullt sjå o hålla koll på barnen i vattnet o allt möjligt och äta här o där så vi va ju helt färdiga . Vi hann inte ens äta lunch själva haha ! Meen . Sen kom vi hem o jag stressade som ett as in i duschen o allt möjligt innan jag drog iväg mot frisören . Äntligen skulle jag få mitt hår fixat . Va där mellan 18:30-21 typ o fick lite klippning o la i blekning i rötterna . Sååå skönt känns det nu och mkt fräschare . Och Tina , frisören , va hur trevlig som helst o vi bara satt o tjötade . Kommer nog åka till henne nästa gång med troligen :) Åkte o tankade lite på hemvägen innan det va dags för ytterligare en väldigt sen kvällsmat .

Idag har jag ett delat skift så har hjälpt Mitch på morgonen innan han skulle till BMX grejen som Glen skjussade honom till . Sen ledig ett par timmar o ta tag i alla mail o saker på datorn innan vi ska hämta Mitch .. sen jobbar jag kvällen . Nina har frostat ur frysen med en hårfön.. hahaha !! Måste åka o köpa en keps.. brände hårbottnen igår på stranden aj aj .
Imon slutar jag nog vid 17 tiden skulle jag tror så vi planerar en bio på kvällen =) "I love you Beth Cooper ". Vi får se hur de blir me de .

Vill prata med min familj snart men de e på Öland fick jag precis veta hihi .
Saknar er !
Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0