Beachnight

Hey hey .

Har inte så mycket att skriva om men tänkte mest säga hej :D
Igår efter jobbet blev det gymmet . Riktigt gött var det . Älskar det . 24 hour fitness gym , öppet 24/7 , 5 min bort.. varför kan det inte va så hemma för ? En massa folk va det där oxå .. det e kul o kolla runt va alla har för sig haha . Somnade gott sen . Nina fick sova på en madrass haha . Vi har nått den punkten . Jag sov heeela natten från kväll till morgon utan o vakna en enda gång för första gången sen hon kom hit hahaha .

Idag har varit en mindre bra dag . Jag har inte varit så glad som jag alltid brukar . Saker har bara känts jobbigt . Har tänkt mycket på allt därhemma i Sverige . Ibland längtar man bara hem så mycket . Att få träffa alla . Ibland är man trött på au-pair livet .. på att handskas med o umgås med barn hela dagarna är påfrestande ibland . Och känslan av att alltid vara "på jobbet".. och som att det ibland kan kännas som ett fängelse man är i på något sätt . Samtidigt som man har det jättekul och jättebra här som oftast så är det inte alltid roligt jämt heller . Det är tufft . Men jag kämpar på :)
Idag har jag mest städat . Badat med barnen i poolen o lite . De har bråkat o bråkat hela dagen med varandra. Men så kan det va ibland . Nat har varit på dåligt humör . Sen va hon på bra humör . Och jag blev glad för hon sa "Yannika , you're the best !! You're the best Au-pair we ever had". Senare åkte vi alla till stranden.. jag hade slutat men vi följde med iaf för kyrkan skulle käka lite där o mysa . Så vi slappade där Nina , Jag & Rachel .. det var några som spelade "Creedence clearwater rivival" eller va de nu heter . Det va en cd som va exakt som en som mamma o pappa har haft i våran bil o spelat i evigheter när vi åkt på semester förut osånt.. så jag tänkte jättemycket på mamma o pappa o gamla minnen hihi :) Sen gick vi en strandpromenad med . Sen åkte vi o köpte frozen youghurt igen.. Nina & jag hade planerat det hela dagen.. Nina va så söt o skulle bjuda mig på det bara för att muntra upp mig lite . Hon märker när saker inte e som det ska med mig visst . Hihi . Jag e så glad att hon är här men jag kommer bli så ledsen när hon åker ifrån mig igen .

Imorgon är det fredag igen , redan !! Det är INTE KLOKT . Det va helg alldeles nyss tycker vi . Och Nina har snart varit här i 3 veckor.. på tisdag . Det är gaaaalet .

Puss o kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0