Barbercue , Disneyland osv..

Tjo .
Mycket text blir det nu bara för att jag är så dålig meen..

I tisdags förra veckan efter jobbet hade Nina & jag en jättehärlig stund på Starbucks . Där drack vi lite frappucinos och satt utomhus och chillade . Solen hade gått ner och det var mörkt , men fortfarande varmt o skönt och en lugn känsla i luften på något sätt . Vi satt där ett par timmar till klockan blev sen . Vi pratar väldigt mycket om Sverige och allt därhemma och familjen och hur mycket vi saknar saker . Och hur mycket vi ser fram emot allt när vi kommer komma hem igen . Det är liksom bara med Nina som man kan prata med sånt om här för hon e ju den enda som fattar :) Sen pratade vi en massa skit om USA oxå.. haha , ni skulle hört oss =)
Det värsta va att jag inte kunde somna på natten p.g.a kaffet . Och Nina , ja hon pratade i sömnen som vanligt på engelska och öppnade garderobsdörrar o massa konstigt haha . Suck .

Onsdagen hjälpte jag barnen på morgonen o skjussade dem & Rachel till bibelskolan . Sen hade jag min städ & tvätt-dag . Sen va jag ledig ett par timmar och tog det lite lugnt på rummet . Har börjat med min scrapbook nu och det är väldigt kul o pyssla med . Nina hade lite annat jobb för sig under tiden ute i köket :p Pratade en liten stund med mamma o pappa på Skype med . De va i sommarstugan . Så mysigt ! Sen hade jag bara 2 och en halv timme kvar o jobba . Enkelt och skönt tänkte jag . Bara göra iordning Natalie inför hennes fotboll . Men det va ju lättare sagt än gjort . Barnen va tjuriga och jobbiga i omgångar hela veckan och det slutade med att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna . Hade en jobbig , känslosam kväll där men skönt o släppa ut det . Nina o jag drog en liten sväng till Starbucks sen o tröståt lite smoothies lr va det nu va vi fick =) Torsdagen va en bättre dag iaf =) Och vi kollade på Mitch's fotbollsträning .

I fredags jobbade jag kvällen så slutade framåt 21 . Direkt efter drog Ninis & jag iväg till Parkway . Köpte en smoothie på Coldstone som va riktigt god medans Nina hade otur o fick en äcklig glass med mosad brownie i .. hahaha . Vi skulle gå på bio "A perfect getaway".. en thriller som va väldigt bra / kul tyckte vi . Framför oss satt ett gäng killar som vi tyckte såg lite skandinaviska ut och som vanligt tror vi att vi alltid kan prata svenska och ingen fattar . Det komiska va bara att efter bion när vi e på väg o dra hem.. går vi o babblar högt.. och nån där bakom ropar "SVENSKAR!?" . Och det va ju en i gänget som suttit framför oss . Det visade sig att det va 2-3 killar från Sverige där och resten från Danmark / Holland osv . Haha . Så vi började tjöta en massa med dem o de va jättetrevliga . Ännu mer komiskt blev det när de berättar att de oxå känner Marcus , den svenska killen , och de är pilotstudenter ! Marcus är deras instruktör . Haha . Vi bestämde med dem att vi skulle höras snart oså.. de bor inte så långt ifrån mig heller :)

Lördagen skulle vi åka till Coronado beach där jag bara varit en gång tidigare . Det är en väldigt fin strand med vit sand och palmer.. och där ligger ett snajsigt väldigt känt hotell . Vi skulle oxå träffa Sanna där och hennes efterträdande Au-pair Lara som oxå är svensk . Vi hade en trevlig stund på stranden och bara hade det skönt o njöt i solen . Efter timmar där åkte Nina & jag hemåt o tog en fetingmidda på Mc Donalds uteservering haha . Det satt fint . Efter det blev det en chillkväll bara på mitt rum .. frusterade över våra au-pair liv som inte alltid är som vi hade tänkt oss . Vi va tvugna o ta ett par slurkar vin rätt ur flaskan för o stilla vår ilska + ett par bitar Marabouchoklad . Sen var kvällen räddad . Hade oxå lite trevlig snack ute i köket med Cindy =)

Söndagen bestämde vi oss för att hänga med Matt , Steve och några ut på båten (precis som på 4th of july) . Så vi hade en skön dag på båten o tjötade med folk o njöt av o beskåda San Diego från vattnet .
Sen blev det lite gott käk på Wendy's . Några goda kycklingbitar med sås oså dessert på de' förstås . Sen åkte vi hem , gjorde oss iordning lite o åkte iväg till pilotkillarna på lite barbercue . Jag , Nina , Rachel . Det va otroligt trevligt och lätt den bästa kvällen sen jag kom hit :) Så roligt folk . Känns så skönt att jag nu nog har hittat ett glatt gäng jag kan hänga med här.. när inte Nina & Rachel finns kvar ;) Vi tjötade o skrattade och hade trevligt därborta hela kvällen . Det roligaste va nog när holländaren fick lära sig lite svenska . "Sluta hetsa , bitch" . Haha . Mycket lyckad kväll .

Måndagen denna vecka var lugn . Sen har det varit Disneyand för hela slanten tisdag-torsdag , med oss var oxå Sandy , Evan & Emma . Första natten va Nina med oss =) Vi hade en mindre lyckad dag först då vi hamnade i kö 2 timmar till himla Indiana Jones åket och grejer . Men det ordnade upp sig sen . Jobbade lite o badade med barnen på kvällen . Evan & Mitch försökte skämma ut mig i jacuzzin för en kille som va där haha . Evan är så sjukt rolig . Sen va jag fri igen o då gick Nina o jag ut o åkte lite rides o hade skoj innan det blev sängen lite efter 00 .

Onsdagen va det mest California Adventure som hägrade för oss . Det är en stor nöjespark ijämte Disney . Tog massa kort och åkte massa bergodalbana , uppskjutet o allt möjligt . Det är svårt o förklara hur Disney och allting är om man inte varit där , Nina va helt fashinerad haha :D Och det är verkligen sjukt hur stort det är oså mycket detaljer o grejer . Vi hade våran svit och consiergen eller va det nu heter där vi åt mat , så det blev det när vi va klara . Sen blev det lite poolbad innan Nina & Glen drog hem . Vi andra stannade kvar en natt till .

Torsdagen gick jag upp tidigt med Cindy o barnen för o åka lite turer innan allting öppnar för allmänheten utöver hotellgästerna . Då var det inga köer alls knappt så vi hann med endel . Sen mötte vi upp Sandy o dem o gick runt lite . Sen packade vi ihop , oså blev det lite pool innan vi drog hem . Sov i bilen lite skönt . Sen va vi hemma en liten stund . Jag va ledig men jag , Cindy , mormorn , Rachel o Nat drog på en countrykonsert (Toby Keith) som Cindy bjudit oss på . Rachel & jag fick sitta för oss själva och vi hade det trevligt . Vi va nog där från 19-23 typ . En MASSA folk . Det va kul ! Men country vet jag inte vad jag tycker om riktigt haha ...

Inatt sov man så gott så efter allt detta =) Haft min städdag i morse och nu jobbar jag snart lite kväll innan det blir en gör go helg haha :D Mer om helgen tar vi sen ..
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0