IKEA <3

Hej hopp .

Tänkte berätta lite om vad som hänt i helgen ...
Fredagen blev det chill för hela slanten efter jobbet . Eller först drog vi en sväng till gymmet . Inte så lyckat att vi inte hann med middagen innan för vi åkte till Target först o klämde i oss ett par chips o grejjer HAHA . Hungriga . Men sen blev det hem o äta tacos som smakade så bra så . Sen slängde vi oss i sängen o hade jättemysigt o kollade på High school musical 3 .

Lördagen sov vi gott på morgonen . Tog det bara lugnt innan vi drog iväg mot IKEA =) Där hade vi en helskön dag . Och jag blev så LYCKLIG när jag klev in där . Det kändes precis som jag va hemma i Jkpg . Haha . Kan inte beskriva hur bra de kändes ;) Jag var i extas o ba "kolla Nina , där e min soffa.. där e mitt påslakan .. där e min tavla.. kolla kolla kolla!!" . Kände mig som hemma vafan . Jag va ju tvungen o köpa mitt älskade påslakan hem till rummet t.o.m.. så nu känner jag mig riktigt hemmastadd . En väldigt mysig filt blev det med o lite förvaringsboxar till alla mina hårprodukter haha . Oså åt vi självklart köttbullar med potatismos , sås o lingonsylt . Det slank ner vill jag lova . Jag va nog färdig när Nina hade 7 köttbullar o en del mat kvar.. hon bara kollade på mig som ett frågetecken . Men det va GOTT ju . Haha ;p 15 köttbullar bara försvann . Vi kände oss mkt nöjda efter IKEA-besöket . Köpte såklart med oss lite Marabou choklad , knäckebröd o Ahlgrens oxå . Sen åkte vi till ett köpcenter i Grossmont där vi strosade runt ett tag . De har börjat med julgrejer i vissa affärer vilket känns KATASTROFALT mkt FEL . Men jaja . På Jamba Juice drack vi lite nyttig icetea o grejjer innan vi åkte . Vi åkte vidare till Parkway Plaza o kollade runt lite där me när vi ändå va igång =) Sen kom vi hem med alla våra kassar o grejer.. och satte oss o åt lite middagsmat . Sen tror jag vi tog en sväng till Walmart med o kollade runt lite . Ganska trötta sen . Tror det hela slutade med att Nina läste Twilight och jag satt vid datorn .


Söndagen pratade Nina med Åke & Eva på Skype . Och efter det jag med mamma & pappa . Gud så trevligt det var :) Som vanligt på söndagarna har vi inte lyckats äta frukost före 12 . Men det är så det ska va . Skönt så in i helsike med sovmorgon vill jag lova . Extra gött eftersom min värdfamilj alltid är borta ett par timmar i kyrkan under söndagarna . När vi kommit igång lite så drog vi iväg till en affär som heter Michael's . Där har de huuur mycket pyssel som helst . Man kan hitta vad som helst man vill . Men det jag va ute efter va lite scrapbook-grejer.. så hittade jättemycket roliga stickers o sådant . Vi kunde nog gått runt därinne i timtal .. det va så kul :) Hämtade lite kort med på Costco som jag framkallat . Så nu är det snart dags o börja klippa o klistra o börja med scrapbooken . Jag älskar pyssel ! Ska bli så kul . Sen chillade vi med varsin "badring" i poolen o pratade en stund innan middagen . Oså bytte vi till mitt nya IKEA-påslakan o gjorde lite fint o mysigt på mitt rum . Härligt . Sen la vi oss i sängen .. skulle kollat webtv på "Allsång på Skansen" för o få lite svenne-känsla . Men datorn va för slö så vi fick ta "Ballar av stål" ist . Men det va kul det med . Sen somnade vi gott .

Idag har jag haft ett delat skift . Så först 6:45-8:30 . Sen SOOOOV jag . Sen 13:15-21:30 . Förjävliga tider kan man ha som Au-pair men det e bara o bita ihop hehe . På morgonen hjälpte jag barnen iordning för de har "bibelskola" denna veckan . Sen donade jag lite med tvätten innan jag la mig att somna om . Såå skönt va det :) Senare när barnen kommit hem gick vi 3 på bio :) "Aliens on the attic" . Den va faktiskt riktigt kul . I really enjoyed it såattsäga . Och barnen med . Sen har det mest varit lugnt och jag har nattat barnen lite ikväll . En skön dag . Det behövs ibland :)

Godnatt godnatt
Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0