Höstmys

Eftersom vi nu klivit in i September månad (hur otroligt det än verkar.. va det inte Maj nyss!?) börjar mina tankar genast dra sig till hur mysigt det faktiskt kan vara med hösten ibland. Jag kommer på mig själv med att små-le inombords när jag tänker på allt mys.

Plötsligt känner jag ett illsug efter att köpa en såndär mysig lång kofta på Gina, eller kanske ännu mer tanken på en heldag med shopping !
Jag vill sitta hemma en kväll när det är blött o regnigt o kallt, kura upp mig i soffan med en vän och en filt. Hyra film, tända ljus, dricka te o bara mysa.
Köpa flera dvd-boxar som man kan gotta sig i när andan faller på.
Jag vill ha halloween, gå på hockeymatcher och göra massa biobesök.
Vill hålla din hand och gå en kvällspromenad genom parken.
Åka hem till Mamma & Pappa och känna mig ompysslad och trygg. Göra scones och duka upp kvällsmat, mysa framför idol och tv:n i flera timmar.
Jag vill bege mig till badhuset... simma tills jag inte orkar mer. Känna mig pigg och sund. Bada bubbelbad och svettas i en bastu.
Införskaffa en mixer och blanda massa goda fruktdrinkar och smoothies. Jag vill känna hur energin sprudlar ! Ingen höstdepression får komma till mig inte.

Samidigt har jag planer på att åka utomlands. Till nåt varmare. Och det är ganska troligt att det kommer bli så. Men då missar jag allt detdär höstmyset, eller ?

Jag har alltid velat åka iväg, men har inte kännt mig riktigt redo. Hemmakär var namnet. Har också haft så kul hemma och trivts väldigt bra... inte velat lämna vännerna osv. Men man måste följa sina drömmar, det handlar bara om att ta klivet.. sen ordnar sig resten. Och jag kommer inte ångra det, det vet jag.
Det som känns mest är att lämna vännerna och familjen. Men jag kommer ju tillbaka. I'll be back  ! -och jag hoppas ni väntar på mig ;)

haudii .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0