It's getting a bit old now..

Då var helgen över . Och den kan sammanfattas i fyra bokstäver - f e s t . Eller fem för den som vill det - f y l l a .

Fredagen spenderades med Lisa . Mötte upp henne på Bryggan , satt o tjötade lite med några och fick både pizza o drinkar haha . Sen drog vi vidare till Elisabeth & Tea på lite förfest innan det blev hotellet . Och det var precis som vanligt . Mycket dans och ståhej . Trevligt . Men tyckte inte det va så mkt roligt folk ute ? Och eftersom nästan alla av mina närmre vänner var out of town så kanske saknaden efter dem gjorde sitt :p En ganska bra kväll trots allt . Men kunde ju skippat den långa promenaden på slutet haha ! Blä . Skönt o komma hem sen iaf o sova i sin egna säng . Med blödande hälar .

Lördagen var det dags igen . För Eksjö hägrade på kvällen . Och mitt sällskap denna kväll var Angelica :) Vi satt hemma hos mig och pimplade vin , snackade massa skit och käkade chips . Väldigt trevligt ! Tack vännen . Sen råkade vi dock bli alltför mkt på lyset men kom iaf med sista bussen till Eksjö . O resten behöver vi inte prata om , eller hur ? Haha . Måtte djävulen ta all alkohol alltså ! Men konstigt om det slår till när man inte ätit nåt på hela dagen Jannike ? Suck . Jaja , väl inne på Statt var det en massa folk faktiskt ! O det va väldigt skoj o träffa folket :p Someones from the past , from the present and from the future . Men jag hade väl hoppats på att se mer av en särskild person . Vilket inte blev som jag förväntat mig sen tyvärr . Så var väl inte så jätteglad där . Befann mig nånstans i Eksjö utan sovplats eller skjuss hem haha . Träffade på några som insisterade på att de var helt fredliga och bara hade goda och medmänskliga avsikter , och tyckte jag kunde sova i nåns föräldrahem som de skulle till . Så jaha vad gör man om man e helt lämnad åt sitt öde i grannstaden haha ? Men det kändes en aning lustigt . Så efter att ha gått igenom halva telefonboken o mer eller mindre avverkat de flesta Eksjö-kontakterna , pratat med gamla ex , vänner och övrigt, så kom en vänlig själ och räddade mig från mörkret o regnet och besvikelsen . Tack vännen .

Men tycker det här börjar kännas uttjatat nu . Snart är det 3 år sen jag fyllde 18 och fick börja gå ut . Och vad är grejen egentligen ? Vad är det roliga ? Det enda är egentligen att träffa folk . Men själva grejen med utelivet ? Det är bara samma sak varje helg.. och jag börjar tröttna ! Känner mig mätt på hela grejen . Och förbannat trött på alkohol . Känner att jag vill komma bort ett tag från allt sånthär och från alla människor som hör till . Man kan faktiskt ha minst lika roligt utan alkohol.. och dessutom utan att behöva undra vad som egentligen hände dagen efter när man vaknar upp . Vi kan bättre än såhär . Nej , minnesluckor är inte kul . It's not the real me . Nykter utgång ett tag nu kanske ? :)

Sen är jag trött på alla brutna löften och allt snack som det bara inte blir något av med . Men inget pjåskande blir det här inte , du får ta o skärpa dig snart för jag tröttnar !
För att citera Linda Bengtzing: "Hur svårt kan det va !?"

I'm coming back - but I'll be better .
Over n'out



I want you to always feel you're amazing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0